איך נולד השיווק

בראשית עולם השיווק

למעשה השיווק הראשון נולד יחד עם היווצרות השוק הראשון. שוק בו מכרו סחורות מזון למיניהן בפעם הראשונה בהיסטוריה מתועד פחות או יותר בשנת 2,500 לפנה"ס במצרים העתיקה. לאחר מכן השוק התפתח והחלו למכור בו גם עבודות אומנות ומוצרים הקשורים לעולם התוכן הזה.

תחילת עידן ה"שיווק" התרום מודרני החל כמה מאות שנים לפני העידן של היום. המושג אשר לראשונה מיוחס לגרמניה סביב שנת 1600 ובספרות הוא מופיע בפעם הראשונה בארה"ב בסוף המאה ה-19 (סביב 1880).

השיווק המודרני

קפצנו לסוף המאה ה-20 בה כבר נהוג לדבר בספרות על תחילת עידן ה"שיווק". שככל שמתקרבים להיום המטרה היא להתאים מוצר או שירות לאדם כמו כפפה ליד. היתרון בשיווק מותאם לאדם שרכש אצלך מוצר או שירות אשר הותאם לו ע"י המוכר לאחר בירור צרכיו, הוא שאותו לקוח עשוי להיות נאמן ולחזור אליך שוב ושוב מכיוון שהוא היה מרוצה מהקניה. דבר שפחות יכול לבוא ליידי ביטוי בגישת ה"מוכר" עליה פירטתי לפני כן.

עם השנים התבררה חשיבותו הכלכלית של המותג, והוא התפשט מענף מוצרי הצריכה בייצור-המוני לכל ענפי הכלכלה, כמעט. ברשימת המותגים המובילים בעולם של השבועון "Business Week", מופיעים מותגים בתחומים מגוונים כמו מחשוב (חומרה, תוכנה ואינטרנט), אלקטרוניקה, מכוניות, ריהוט, בנקאות, תעופה, תקשורת ובידור. יתר על כן, לקראת סוף המאה ה-20 החלו להשתמש במושגים שיווקיים כמו מיתוג גם במגזר הפוליטי ובמגזר השלישי.

 

אך נולד השיווק

העידן הנוכחי

ישנם מותגי-על כמו "קוקה-קולה" אשר נבנו בהרבה עבודה קשה ואינסוף תקציבי פרסום שנועדו למטרה זו לאורך השנים עם סרטונים, מודעות, שלטי חוצות, ממש בכל מקום אפשרי. אך רוב המותגים, וכמובן גם מי שאינו מותג, הם לא קוקה קולה. רוב המפרסמים לא יכולים להשקיע את התקציבים הללו אך הם בהחלט יכולים להעביר את הלקוח מסע. עם התפתחות המותגים ועידן הטכנולוגיה, ובעיקר הרשתות החברתיות, נהוג להעביר את הלקוחות "מסע". המסע הזה רלוונטי יותר ויותר בעידן של הפרסום הדיגיטלי, מכיוון ששם ישנן אינסוף אפשרויות לפגוש את אותו לקוח פוטנציאלי, בכל מני שלבים שונים של התעניינות במוצר.

תחילה הלקוח לא מכיר את המותג והוא נתקל בפרסום של המותג. במידה והפרסומת מעניינת אותו ומדברת אליו הוא יכול להיכנס לאתר ולבדוק את המוצר תחת אותו מותג שראה. אך גם אם לא, בכל מקרה, הפרסום עשוי "לרדוף" אחריו בכל מקום ברחבי הרשת, (מה שנקרא בשפה המקצועית רימרקטינג או שיווק מחדש) עד שיבצע רכישה ורצוי גם רכישה חוזרת לאחר מכן.ישנם אינסוף משפכים שיווקיים אפשריים אשר יכולים להעביר את אותו לקוח את המסע הרלוונטי בדיגיטל.

אנו, בקרנפון מדיה, מומחים ביצירת משפכים שיווקיים דיגיטליים אשר יביאו את העסק שלך להצלחה המתאימה לעידן השיווקי שלנו. בעלויות מעולות של פניות לקוחות: לידים ומכירות. צרו קשר איתנו ונעזור לעסק שלכם לצלוח את העידן התחרותי הזה בצורה מיטבית.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל