מה הקשר בין בינה מלאכותית AI לבין שיווק?

איך הכל החל? בינה מלאכותית כח-על בשירות האדם

מחקרים רבים בתחום בינה מלאכותית נערכו במימון ממשלת ארה"ב, עוד בשנות ה- 50. מעבדת הבינה המלאכותית הראשונה יוסדה באוניברסיטת קרנגי מלון ע"י אלאן ניואל והרברט סימון, מחלוצי הבינה המלאכותית. 

מחקרים רבים של בינה מלאכותית עוסקים ביצירת פתרונות של מגוון תחומים עסקיים. כנ"ל לגבי חיי היום-יום של בני האדם. קבלת מענה מהיר וטכנולוגי, ממכונה שלומדת ומבצעת משימות, במהירות ובדייקנות של רובוט. זה היה הצורך המרכזי. רובוט זה, מצריך תבונה אנושית ואוטומטית בעלת כח-על. פעמים רבות התוצאה שמתקבלת הינה בעלת ערך גבוה יותר מאשר מעשה ותכנון של אדם. הכוונה של החוקרים הייתה לייעל ולשפר את כל תחומי החיים. החל מבריאות, עם ניתוחים מורכבים ועד חיי היום-יום של כולנו.

AI בינה מלאכותית בשירות הפרסום

בינה מלאכותית AI מזה?

בינה מלאכותית AI בשמה המלא: Artificial intelligence, מתייחסת למערכות המחקות אינטליגנציה אנושית. את זה כולנו יודעים. אבל מה הן עושות? הן אוספות מידע, מבצעות משימות ומשפרות את עצמן באופן קבוע אינטראקטיבי. איך? בעזרת המידע והפעולות שאנו מבצעים.

יתרון משמעותי שיש לבינה מלאכותית, שהיא מבצעת תהליכים משמעותיים ביכולת לחשיבה וניתוח נתונים מורכבים.

לאחרונה נכנסו מערכות משולבות של בינה מלאכותית לשימושים רבים בעסקים: יחידות צבאיות, מטוסים, בתי חולים, משחקי מחשב ותוכנות שיווק ופרסום.

באיזה צורות מתבטאת הבינה המלאכותית בשיווק ופרסום?

אנו יכולים לראות פתרונות המחקים אינטליגנציה אנושית בביצוע המשימות, על סמך הפעולות האנושיות שלנו.

רשתות חברתיות, בשילוב תוכנות מתקדמות המבוססות על בינה מלאכותית, מאפשרות מגוון פעולות אוטומציה. בפועל, מה שקורה הוא שהבינה המלאכותית נותנת מענה לשירותים ועסקים. הבינה המלאכותית מאפשרת לכל עסק לשלב באופן אופטימלי מענה חכם ואוטומטי. בין אם בשירות לקוחות, מכירות, שיווק ופרסום, ועוד. כיצד? בעזרת תרשימי זרימה, תשובות מוכנות או מתחלפות, ומגוון פתרונות אוטומטיים. פתרונות אלה מעניקים חוויית לקוח אינטראקטיבית. בנוסף, החוויה הינה מהירה ומדויקת, שזו מעלה נוספת. המכונות מחקות פעולות אנושיות של העובדים בעסק. יתרה מזאת, כל האפשרויות שהזכרתי, אותן מקבלים באמצעות האוטומציות החכמות, יכולות לחסוך לעסק כספים רבים! איך? הוצאות על עובדים, ניצול טוב יותר של כוח האדם, מענה שפועל ולא מפסיק לעולם. זאת כדי לעסוק באמת במהות וליבת העסק. פחות בכל המסביב.

מגוון אפשרויות רחב בשילוב אוטומציות ובינה מלאכותית

מנועי החיפוש השונים ברשת נותנים המלצות אוטומטיות. כל חיפוש שנעשה ברשת חיפוש, בעצם מוביל להמלצות של מערכות אוטומטיות. המערכות ממליצות בשלל תחומי החיים: החל ממקומות בילוי, דרך תכניות טלוויזיה ועד אתרים מומלצים על סמך הרגלי הצפייה והצריכה שלנו.

צ'טבוטים מתקדמים משתמשים בבינה מלאכותית לתשובות מהירות ומורכבות. הם מעניקים שירות לקוחות, גביית כספים וקביעת תורים, אימיילים אוטומטיים והתכתבות עם נציג דיגיטלי. נציג זה מייתר לגמרי את ההתכתבות עם נציג אנושי, משום שהבעיה של אותו אדם נפתרת באופן מלא. הצ'טבוט מזהה מה אותו אדם צריך ועוזר לו בדיוק עם מה שצריך.

מערכות הAI משמשות את כל רשתות הפרסום, החל מגוגל דרך מטא ועד כל רשת חברתית אשר מציעות פרסום. הן מנסות לחזות קמפיין פרסומי מכל תחום ונותנות למפרסם תחזית מקיפה. המפרסם מקבל סקירה מלאה. הן גם נותנות המלצות ורעיונות כיצד לשפר קמפיינים.

טכנולוגיית הבינה המלאכותית מבינה נתונים ואנליזות, בקנה מידה שאף אדם לא היה יכול לבצע. יכולות אלו מגבירות ומחזקות את היכולות העסקיות ותחזיות לעתיד של בעל הארגון או העסק. AI זה מעניק מקדמה עסקית משמעותית, בתחום הפעילות ויתרון עסקי מהמתחרים שלו.

בלוג שיווק ופרסום

איך חושבת מכונת AI? ואיך זה עוזר לנו?

ה- AI היא מכונה שבעצם נולדה כדי לחשוב כמוך. התבונה הבסיסית ביותר היא קודם כל טכנולוגיה שנועדה לפעול באופן שמחקה בני האדם. אמנם ה- AI הקיים כיום לא עוסק בשכפול מושלם של מוח אנושי והמרתו לשבב מחשב. במקום זאת, החלק 'האנושי' עוסק בפלט, או במה שהמשתמש מתקשר איתו באופן ישיר.

צורות של תוכנות המשתמשות ב- AI שואפות להפוך את חוויית המשתמש לדומה ככל הניתן להתקשרות רגילה עם אדם. אפילו עד עקומת הלמידה האנושית. כמו בני אדם, מערכות AI לא נולדות מושלמות. עליהם ללמוד ולהסתגל. כל זה נעשה בדיוק כמו שבני אדם לומדים להסתגל: על ידי קבלת מידע, או נתונים, עיבודם ואחסונם להתייחסות עתידית.

כמו שילד צעיר נוגע בתנור חם. המוח שלו רושם את הכאב ומזהיר שלא לעשות זאת שוב. AI אינו שונה בהרבה. זו רק ההתחלה עבור AI, עדיין יש דרך ארוכה, המשפיעה על כל חלק אחר בפאזל. קידום הלמידה העמוקה ולמידת המכונה תלויים בשיפור של רשתות עצביות, וקצב ההתקדמות מגביל את הבינה המלאכותית. נכון לעכשיו, תוכניות יכולות להיראות אנושיות במובן זה שהן יכולות ללמוד להיות אינטואיטיביות יותר. למרות שהתוכנות הללו מרשימות, הן אינן יצירתיות ומסוגלות לקבל החלטות מעבר למה שהן מתוכנתות לעשות. זו הסיבה שצריך לדעת באופן מקצועי ומבוסס כיצד להשתמש בהן, לשלבן בעסק שלך באופן אופטימלי, ואיך לקצור מהן את הפירות הכי טובים שהן יכולות לתת לעסק שלך.

מה עושה הבינה המלאכותית מכאן והלאה?

הבינה המלאכותית יכולה לחקות את האופן שבו בני האדם חושבים ומעבירים את הרעיונות שלהם. סירי, למשל, מתקשרת מילולית דרך טקסט, אך היא מוגבלת ביכולתה לחשוב כמו בן אנוש.

מה שמומחים חותרים אליו זה יצירת אינטליגנציה כללית מלאכותית. תוכנות שיצליחו להבין, לתכנן ולטפל במושגים מורכבים, ואז להתקדם ל-Artificial Super Intelligence. תוכנות שהן חכמות יותר מכל המוחות הקולקטיביים עלי אדמות.

גם AGI וגם ASI יהיו יצירתיים, חברתיים ומסוגלים ללמוד מעבר לתפקודים המתוכנתים שלהם. זה בדרך כלל החלק בו אנשים נלחצים. הרעיון של טכנולוגיה כלשהי שעשויה להיות חכמה יותר מאשר היוצר שלה לוקח את סיפורי אגדות בכיס הקטן, אך הוא לא צריך להיות אפוקליפטי.

ככל שהטכנולוגיה שלנו מתקדמת, הדרך בה בני אדם חיים ופועלים ישתנו. מה שיפתח הזדמנויות לחדשנות ולקידום נוסף. הבינה המלאכותית המודרנית עוסקת ביצירת מכונות מועילות על מנת לעשות משימות המצריכות תבונה. כמו בני אדם שמבצעים פעולות המצריכות תבונה, כך גם המכונות. באופן אוטומטי ומדויק יותר, ולפנות את האדם למשימות חשובות אחרות. כך למשל נוצר עם תחילת התוכנות בהנהלת חשבונות, אשר הפכו את כל הרשימות הידניות למיותרות. הן רק הגבירו את הביקוש והנגישו את שירותי הנהלת החשבונות לכלל העסקים ודייקו את התוצר.

chat gpt

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל