מיתוג דיגיטלי בעולם החדש

לב ליבו של העולם החדש, זה שהתהווה מתחת לאפינו בעשורים האחרונים, הינו זירת הדיגיטל. אם בהתחלה הדיגיטל היה לפלטפורמה נהדרת המסייעת בהעצמת קשרים חברתיים, בילוי בשעות הפנאי וצריכת תכנים חינמיים לשם ההנאה גרידא, כיום מדובר בזירה עסקית רבת עוצמה המסייעת בפרסום ובשיווק עסקים. למעשה אם נבטא זאת בכמה מילים פשוטות – עסק שלא שם פשוט לא קיים. להציג את העסק שלך עם מיתוג דיגיטלי ברמה גבוהה בחלון הראווה של העולם החדש 

מיתוג דיגיטלי
למיתוג שניראה קצת אחרת ונותן יתרון מול המתחרים

הדרך להצלחה בעולם העסקי הינה משולבת ומחייבת שיח נכון ורלוונטי עם הלקוחות, שימוש בערוצים רלוונטיים לפנייה לקהל והתבלטות מבעד למתחרים. כל אלו מתנקזים לידי שם קוד אחד המסייע לעסק לרקום עור, גידים וזהות, וכך להיות שם דבר ייחודי בתחומו – "מיתוג".

כיצד משלבים בין העולמות האלו בזירת הדיגיטל המאפיינת את העולם החדש? להלן כל המידע שחשוב שתכירו אודות המיתוג הדיגיטלי, וכיצד תעשו את זה נכון.  

מיתוג עסקי – הרבה יותר ממה שחשבתם

המיתוג הוא פני העסק, מה שעובר בראשו ובליבו של הלקוח כאשר הוא נחשף לסממן וויזואלי או שמיעתי כזה או אחר שמתקשר במותג, הקונוטציה שחולפת בראשו. נכון שכשאומרים מותג עשוי להשתמע כי מדובר בסך הכול בלוגו ואיזה כיתוב נחמד של מילה או שתיים לצידו, אולם הלכה למעשה זה הרבה יותר מזה. זוהי למעשה אסטרטגיה עסקית נרחבת, המאפשרת לבעל העסק להגדיר מהי המהות של העסק שלו, מהם היעדים שהוא מציב לעצמו, אילו מוטיבים פסיכולוגיים היה רוצה שייקשרו בשמו של העסק ויעמיקו את הזיקה של הלקוח אליו, ואיזה מוניטין הוא רוצה לייצר.

תורת המיתוג העסקי רלוונטית מאז ומתמיד, אולם לאור דינמיות דרכי הפרסום לאורך השנים, יישומה משתנה בהתאם לרוח התקופה, ולכן המיתוג העסקי לבדו לא תמיד יספיק כאשר מחפשים להגדיר זהות סטטית עבור העסק. הלך הרוח של העולם החדש נסוב סביב מיתוג דיגיטלי – כזה שמבקש לפנות ללקוח דרך אמצעי המדיה השונים באופן רב ממדי ובשפה אחידה שמתאימה לכולם. המיתוג הדיגיטלי נחשב אינטראקטיבי, ועצם זה שהוא מהווה חלק מפלטפורמת הדיגיטל מאפשר לעשות שימוש באמצעים רב ממדיים מרשימים היוצרים חווית משתמש מופלאה.

מיתוג דיגיטלי מאפשר לבעל העסק למשוך אליו לקוחות ולהגדיל את קהלי היעד באמצעים מקוונים שונים, בין היתר באמצעות שיווק דיגיטלי, פרסומים באינטרנט, קידום אורגני בגוגל (SEO), יצירת תוכן שיווקי מקצועי, פרסומים ברשתות החברתיות ועוד. כל עסק באשר הוא, קטן כגדול, זקוק לחיזוק המיתוג הדיגיטלי שלו כדי להצליח, והצעד הראשון בתהליך הינו הבניית נוכחות דיגיטלית באינטרנט, באופן שבו ניתן יהיה לבלוט על פני המתחרים.

מיתוג של אתרי מכירות
מיתוג של דפי אינסטגרם

מאיפה מתחילים במיתוג העסק?

כמו בכל התחלה, גם כאן עליכם לבסס תחילה ביניכם לבין עצמכם את זהות העסק, המוצרים והשירותים שהוא עתיד להציע, קהלי יעד, מטרות ויעדים. כאשר מתחילים לתכנן אסטרטגיית מיתוג, חשוב לתת את הדעת על דרכים להתבלט מבעד למתחרים ששייכים לאותו סקטור, וכחלק מזה לבחון באילו רכיבים מזהות המותג ניתן להשתמש לשם בידול. אם תמתגו את העסק שלכם בצורה זהה לשל כל עסק אחר, יהיה לכם קשה מאוד לצבור מוניטין ייחודי וקהל נאמן ואדוק. השקיעו בזה מחשבה.

לאחר הגדרת הזהות וההבדלים שבין המותג שלכם לבין המתחרים, שאלו את עצמכם אילו ערכים הייתם רוצים שיתקשרו בשמו של המותג שלכם – אדיבות? זמינות? חדשנות? איכות גבוהה? תשומת לב לאיכות הסביבה? בניית סקאלה כזו של ערכים תעזור לכם לבנות מעטפת עליה יישען המותג, וזה מה שיהדהד בראשם של לקוחות כאשר שמו של המותג יעלה. חשוב שהערכים לא ייבחרו כלאחר יד, אלא שתהיה להם משמעות כנה ואמיתית, כך שתוכלו להישאר נאמנים אליהם גם כשהעסק כבר במרוצה. כך למשל אם תמתגו את העסק שלכם כנאמן לערכי איכות הסביבה, יהיה עליכם להקפיד על קו ייצור אורגני וירוק לאורך כל הדרך.

בסיום הבנייה האסטרטגית והתכנון התיאורטי של המותג מתחילים ליישם אותו הלכה למעשה, זאת על ידי הטמעת אותם ערכים, סממנים ומאפיינים בנכסים השונים של המותג. חשוב למצוא דרכים יצירתיות לשלב אותם במוצרים עצמם, עיצוב הלוגו, השפה וצורת ההתבטאות מול קהל הלקוחות, אתר האינטרנט, החומרים הפרסומיים ועוד.

מאחר ומדובר בתהליך ארוך שדורש הרבה מחשבה, יצירתיות ומיומנויות של שיווק, מיתוג ופרסום, רבים נוהגים להיעזר בשירותים של סוכנות דיגיטל. סוכנויות אלו מחזיקות בידע ומוניטין נרחב בתחום, ובהתאם יכולות להשתמש באסטרטגיות מיתוג שימקסמו את הצלחת מיתוג העסק.

 

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב,טיק טוק,טאבולה ואווטבריין, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל