מה זה בכלל מטא או Meta?

המהפכה של מטא – Meta: החברה ששינתה את פני הרשת החברתית

"מטא" בעברית או "Meta" באנגלית – מונח או מילה שצצה בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט והפכה למושג מרכזי בכל תחום האינטרנט והרשתות החברתיות. למטא יש נגיעות והתממשקויות עם נושאים רבים, לרבות עיצוב ממשקי משתמש, אופטימיזציה של מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ושיתופים, ואפילו בפעילויות פיתוח תוכנה. אך מה בעצם משמעות המילה הזו, ולמה היא כה חשובה?

קרנפון מדיה - Meta
קרנפון מדיה - מה זה בכלל מטא או Meta?

מה זה "Meta" ומה כלול בו?

"מטא" בעברית מתאר משהו שהוא "על", "מעבר ל" או "בעל סמכות על", ובעולם הטכנולוגיה, המילה הזו מציינת משהו שמתייחס או מתמקד במאפיינים, התנהגויות, או מאפיינים של דבר או תהליך אחר. במונחים פשוטים, "מטא" מתייחסת למידע שמתאר או מנהל מידע אחר. בעולם הטכנולוגיה והעסקים "Meta" הוא השם החדש שנבחר על ידי חברת פייסבוק לקראת שנת 2022 להחלפת שמה ועיצובה. החברה החדשה, בעלת השם מטא, עוקבת אחר העדפת המידע על פני התקשורת החברתית כפי שהיא ידועה עד כה. במילים אחרות, מטא כחברה היא מיתוג מחדש של חברת פייסבוק, מיתוג אשר החל בתאריך 28.10.2021 כשהחברה שינתה את שמה מ"פייסבוק בע"מ" ל"מטא פלטפורמות בע"מ".

מה היה לפני "Meta"?

לפני שהמונח "מטא" צץ לתודעה הטכנולוגית, המילה הזו לא הייתה כה נפוצה בתחום הטכנולוגיה. במקום זאת השימוש במונחים השונים או למען הדיוק בפלטפורמות החברתיות ברשת היה אינדיווידואלי. כל פלטפורמה היתה בפני עצמה, מה גם שפייסבוק רכשה את הפלטפורמות האחרות והיה רצון לתכלל את כולן יחד, תחת מטרייה שיווקית אחת.

הפלטפורמות השונות לפני שלב המיתוג מחדש היו: פייסבוק, אינסטגרם, ת'רדס ו-ווצאפ. פלטפורמות אלו כולן נכנסו תחת המטרייה של מטא, על שלל השירותים השונים שלהן. כיום, Meta נכללת בחברות הגדולות ביותר בארה"ב בתחום המידע והטכנולוגיה יחד עם גוגל, אמאזון, אפל ומייקרוסופט.

מה שונה בין "Meta" לבין מה שהיה לפני כן?

נתחיל בזה שעוד לפני Meta, פייסבוק הייתה אחת מהפלטפורמות החברתיות המובילות בעולם, אם לא הגדולה והמרכזית שבהן. השונות העיקרית כפי שציינתי מקודם, היא בעיקר סביב עניינים טכנולוגיים ושיווקיים, כדי להכניס את כל הפלטפורמות תחת מטרייה אחת. אך לא רק. גם עניין של שיתוף מידע ודטאות, הכלת אינטגרציות ואוטומציות על מגוון פלטפורמות רחב נותן עוצמה רבה לאיחוד זה.

החידושים יכולים לסייע במגוון דרכים שיווקיות לMeta. לדוגמא: פרסומות בפייסבוק עצמה, או באינסטגרם אשר מובילות את הלקוחות לווצאפ בלחיצת כפתור על-מנת להשאיר פרטים בווצאפ של בעלי העסקים, דוגמא נוספת היא הדטאות והידע שאוספות עלינו החברות הללו ומשתפות את המידע אחת עם השניה על-מנת לדעת אילו פרסומות להגיש לכל גולש פוטנציאלי בפלטפורמות השונות וכו'.

חידושים נוספים ב"Meta" ומה צופן העתיד?

מטא רואה עצמה כמטריקס המאפשר לאנשים להתקשר ולשתף פעולה דרך עולם המציאות המדומה ב"מטאברס". מאחורי הסמלים והתגיות נטמעים אלגוריתמים מתקדמים שמזהים ומתאימים תוכן למשתמשים באופן חכם יותר. בנוסף, META מתמקדת גם בפיתוח טכנולוגיות חדשות כמו רשתות חברתיות בתוך עולם המציאות הרבודה.

בעתיד הקרוב והרחוק, ניתן לצפות בהתפתחות נוספת של META לכיוון שילוב עוד יותר רחב של טכנולוגיות חדשניות. לדוגמה, תהליכי חיפוש ואיתור תוכן יהיו עוד יותר מתקדמים ומותאמים אישית לכל משתמש. כמו כן, עם התפתחות המציאות הרבודה והטכנולוגיות המשולבות, ניתן לצפות בפיתוח של יישומים וממשקי משתמש חדשים שיאפשרו חוויות חברתיות ותקשורת עוד יותר מרתקות ומותאמות אישית.

מארק אליוט צוקרברג
המהפכה של מטא מארק אליוט צוקרברג

לסיכום, נדמה שבעל עסק שלא מפרסם היום במטא, פשוט לא קיים. כמו שנאמר פעם על "דפי זהב" עושה רושם שלא רק בעלי עסקים נמצאים בפלטפורמות אלו, אלה כמעט כל אדם בכדור הארץ. גם במקומות הנידחים ביותר, יש טלפון חכם לרוב מכריע של בני האדם ומכאן הכוח הגדול של רשתות חברתיות ופרסום בהן.

אנחנו, בסוכנות הדיגיטל "קרנפון מדיה", סוכנות דיגיטל מורשת Meta ומפרסמים בכל הרשתות החברתיות. אנו מציגים תוצאות נהדרות עבור לקוחותינו בכל העולם ובישראל בפרט, עם פרסומות בכל מטא מותאמים לפלפטורמות השונות עם קריאייטיב מדוייק (סרטונים, תמונות ומלל יצירתיים) וגם מנהלים דפים עסקיים בכל הרשתות באופן המקצועי ביותר.

למידע נוסף התקשרו: 072-3717984

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל