חשיבות קמפיין מסוג "תפוצה" בפייסבוק

כל מפרסם בפייסבוק שרוצה להתחיל לפרסם קמפיינים ממומנים ראשית כל נתקל במערכת בשאלת בחירת "סוג הקמפיין". בין אם מדובר בעצמאי שעושה פרסום לבדו ועבור עצמו, בין אם מדובר בסוכנות דיגיטל שמפרסמת עבור מגוון לקוחותיה עסקי SMB למשל, ובין אם מדובר בחברת המשתמשת בשירותי משרד פרסום הנותן שירות כולל לפרסום טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות וכן… גם החשוב מכולם – בדיגיטל, כולם ללא יוצא מהכלל נתקלים ראשית כל בשאלת סוג הקמפיין במערכת הפרסום של הפייסבוק.

 

על סוגי קמפיינים ממומנים בפייסבוק

בכל פעם מחדש בו רוצים לפרסם אנו שואלים את עצמינו "איזה סוג קמפיין הכי מתאים?". התשובה לא חד משמעית, וסביר שכל מקדם יעשה את בחירתו ולעיתים יש יותר מתשובה אחת נכונה. כך למשל, ישנם קמפיינים של לידים, בהם הגולשים יכולים להשאיר "ליד" בסוף הפרסום, ישנם קמפיינים שכל מטרתם היא צפייה בסרטונים, ישנם קמפיינים המובילים את קהל המתעניינים לאפליקציה לשליחת הודעות כמו מסנג'ר, או ווצאפ, או לקידום הורדות אפליקציה מסויימת, ישנם כאלה שמטרתם מכירה בחנות דיגיטלית, וישנו הקמפיין שפחות נהוג לדבר עליו במחוזותינו והוא קמפיין "תפוצה" או בשם אחר "חשיפה".

יח"צ קרנפון מדיה

סקירה על מאפייני הסוגים השונים

אתם וודאי שואלים את עצמכם, "מה זה בעצם משנה איזה סוג קמפיין, כולם זה קמפיין ממומן בפייסבוק", אז כמובן שזה מאוד משנה איזה קמפיין בוחרים מכיוון שלכל אחד מאפיינים שונים לגמרי מרעהו. ראשית כל, ישנו שוני בכפתור הפוסט. קמפיין ווצאפ יוביל את הגולשים לאחר הקלקה לווצאפ העסקי של המפרסם, במטרה להתחיל להתכתב איתו, לדוגמא, וקמפיין רכישות באתר יוביל כמובן לאתר. חוץ מהכפתור שעל הפוסט המפורסם, ישנו שוני בתפוצה שפייסבוק מחליט להפיץ את הפוסט ההממומן. "מי יראה את הפוסט הזה?" זו השאלה המנחה אותו בבחינת השאלה למי להציג את המודעה. קמפיין רכישות באתר יופץ לאנשים שנוטים לרכוש באתרים, זאת לעומת קמפיין של צפיות בווידאו שיופץ לכאלו שנוטים לראות סרטונים בפייסבוק. כמובן שישנן עוד שונויות בין הקמפיינים, אך אלו העיקריים שבהם. 



מה מיוחד כ"כ בקמפיין "תפוצה"?

קמפיין תפוצה הוא מיוחד מכמה סיבות. ראשית כל החשיפה שלו הכי זולה. מטרתו להפיץ כמה שיותר את המודעות הממומנות, בין אם לכמה שיותר אנשים שונים ובין אם לכמה שיותר חשיפות (ישנה אפשרות לבחור). העלות שלו יכולה להיות בין פי 3 לפי 10 זולה יותר מאחרים. שנית, קמפיין זה יכול לשמש אותנו למגוון רחב של "כפתורים" בסיום הפוסט / מודעה. רוב הכפתורים של פייסבוק זמינים לקמפיין זה, עפ"י בחירתו של המקדם, בין אם מעבר לאתר מחוץ לפייסבוק, בין אם כפתור ווצאפ או מסנג'ר המוביל להודעה לעסק, בין אם כפתור התקשרות לטלפון וכו' וכו'. כפועל יוצא של המגוון הרחב והאפשרויות של הקמפיין + העלות הזולה שלו לחשיפה, אנו יכולים להשתמש בקמפיין זה לצורך יצירת קהלים בהם נשתמש מאוחר יותר בקמפיין הממומן – קרי "קהל חם". אנשים שכבר ראו פוסט או שניים על אותו עסק, ביצעו אינטראקציה איתו בין אם צפו מעל % מסוים בסרטון ובין אם לחצו על הכפתור בקמפיין "תפוצה". בכל אלו, אנו נוכל להשתמש לאחר מכן על-מנת להגיש להם מודעה נוספת באמצעות רימרקטינג (שיווק מחדש) לקהל "חם".

שימוש בקהל קר וקהל חם

ראשית כל מה ההבדל בין "קהל קר" ו"קהל חם"? האמת שהתשובה לכך היא די אינטואיטיבית. "קהל קר" הוא קהל שפחות מכיר אותך ואת המוצר / שירות שאתה מספק ואתה בעצם נוחת עליו משום מקום עם מודעה במטרה שישאיר פרטים, או ירכוש מוצר כלשהו, בלי ששמע עליך מעולם. "קהל חם", אם כך, יהיה ההיפוך של המצב הקיים הזה. מדובר בקהל שכבר מכיר אותך, צפה במודעה שלך, או עשה לייק לדף שלך והוא מכיר את השירותים שאתה מציע ובמקרים רבים אף הביע התעניינות במוצרים / שירותים שלך. כמובן שאין מה לדבר על אחוז "הסגירה" של קהל חם, שהרבה יותר קל להמיר אותו ללקוח משלם לעסק בסופו של דבר, כזה שהופך מ"ליד" ללקוח, או מ"מתעניין" ל"רוכש". על אחת כמה וכמה שהיום בפייסבוק קהל הגולשים מקבל כמות גבוהה של פרסומות, ולא בהכרח מחפש אותן באופן אקטיבי כמו בשורת החיפוש של גוגל.

זו למעשה אחת הדרכים ליצור משפך שיווקי בפייסבוק.

למי זה מתאים?

כמובן שהתשובה היא שבגדול, השימוש בקהל "קר" ו"חם" מתאימה לכולם. כולם רוצים וצריכים לקוחות יותר "חמים" שגם יהיה להם יותר קל להפוך אותם מ"מתעניינים" ל"רוכשים". אבל האמת לאמיתה היא שישנם סוגי עסקים שזה יותר מתאים להם מאחרים. אתן דוגמא, למשל גולשים שנתקלים בפרסומת של אורז, סוכר, או ציוד משרדי לבי"ס, סביר להניח שהם לא נדרשים לראות עכשיו פרסומת של סרטון באורך דקה וחצי בפייסבוק. אלו יהיו פרסומות שלרוב ידברו על מחיר מאוד טוב, או על הגדלת אריזה, או "מארז" מוזל וכו'… אלו לא פרסומות אשר דורשות יותר מדי מעורבות מצד הקהל. מצד זה שונה מאוד מגולש שמחפש עכשיו לקנות דירה לרכישה או השקעה ורואה מגוון השקעות שונות, הכוללות בין היתר סרטונים בהם מוצגים המפרטים השונים וכוללים פרטים חשובים כמו "הגנות" ו"בטוחות" שיש לרוכש בקנייה. בגדול אפשר לומר שככל שהמוצר / שירות פחות אינטואיטיבי ודורש מחקר גדול יותר, או הכולל יותר נתונים ומידע – זקוק ליותר מעורבות מצד הגולש. לא זו בלבד, אלא שלקוח שאין לו דאטה, למשל עסק חדש הפותח דף פייסבוק עסקי חדש, או לקוח שהיה קיים 20 שנה, אך רק לאחרונה עבר גם לדיגיטל – עבור אלו יהיה רלוונטי מאוד שימוש בקמפיין "תפוצה" מכל הסיבות שהסברנו לעיל.

 

קרנפון מדיה, הינה חברה מקצועית ויסודית המשתמשת באופן מדויק בבחירת סוגי הקמפיינים השונים בפייסבוק במטרה למקסם את התועלת עבור הלקוח. וישיגו עבורכם את התוצאות המיטביות בתחום זה. השאירו אצלינו פרטים!



עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל