מיתוג דיגיטלי – צמד המילים שכל בעל עסק חייב להכיר

אנחנו מוקפים מותגים, ורבים מהם אנחנו מזהים בקלות רבה ברחבי הרשת. אנחנו מכירים אותם, מבינים מה מיוחד בהם, יודעים להבדיל אותם מהמתחרים וסביר להניח שאלה גם המותגים מהם אנחנו רוכשים מוצרים ושירותים. עכשיו הגיע הזמן שגם העסק שלכם ישחק את המשחק, ובצורה הטובה והיעילה ביותר. אז מה זה באמת מיתוג דיגיטלי, איך מתחילים ואילו חמישה מרכיבים אתם פשוט חייבים להכיר?

 

למה אתם צריכים את זה בכלל?

במהותו, מיתוג דיגיטלי הוא אמצעי שמסייע לנו לבדל את העסק ולחזק את הנוכחות שלו ברשת. היום, בעידן שבו הצרכנים שלנו נמצאים בעיקר בגוגל וברשתות החברתיות, אין ספק שאלה גם המקומות בהם המותג חייב להיות נוכח – ובולט ככל האפשר. כדי לעשות זאת ולהגיע אל קהל היעד נדרשת עבודה יסודית ומעמיקה, המשלבת בין מגוון רחב של כלים, מעיצוב לוגו מדויק, דרך בניית אתר מקצועי ועד ליצירת תוכן ולסרטוני מיתוג. כל אחד מאלה הוא כלי חשוב וחזק, אבל השילוב ביניהם מספק תוצאות מעולות, ולאורך זמן, נוכחות מאסיבית באינטרנט.

מיתוג דיגיטלי קרנפון מדיה

החיבור המנצח בין המותג לצרכנים

מעל לכל, מיתוג דיגיטלי חכם הוא כלי שמסייע למותג ביצירת קשר הדוק עם הצרכנים, ובשמירה על תקשורת רציפה וישירה עמם. למעשה, הנוכחות העקבית בפלטפורמות הדיגיטליות השונות היא זו שממצבת את המותג ומאפשרת לו לדבר עם הגולשים ישירות, להציג את המוצרים ואת השירותים, וכמובן להניע לפעולה. למשל, מותג שמצליח לייצר תוכן משמעותי יוכל לגייס עוקבים לפייסבוק או לאינסטגרם, לייצר אינטראקציות על בסיס יומיומי ולהפוך את ההתנהלות מול הלקוח לישירה, פשוטה ויעילה הרבה יותר.

לפני הכל – מגדירים את ערכי המותג

רגע לפני שנתחיל בתהליך המיתוג, כדאי לעצוב ולהבין לעומק מה הסיפור שלו, מה הערכים שלו ולמי אתם באמת רוצים להגיע. אם כן, בשלב ראשון כדאי להגדיר באופן חד ברור את המאפיינים של המותג שלכם: האם המוצר שלכם הוא האיכותי ביותר בשוק? האם המחיר שלכם הוא האטרקטיבי מכולם? האם השימוש במוצר פשוט? האם הממשק ידידותי למשתמש? אילו בעיות הוא פותר עבור הצרכנים? אם אתם מפתחים מוצר מחומרי הגלם הטובים ביותר ומעניקים חוויית שימוש חדשנית ללקוחות, אלה בדיוק הערכים שבהם כדאי להתמקד. אם אין מי שיכול להתחרות עם המחיר הזול שלכם או לספק את הפתרון שאתם מספקים, הרי שאלה הנקודות העיקריות שיש להציב בחזית בתהליך המיתוג.

קמפיין נייטיב קרנפון
קמפיין נייטיב קרנפון

חמישה מרכיבים מרכזיים בתהליך המיתוג

אחרי שהגדרנו את ערכי המותג ואת המסרים העיקריים, הגיע הזמן לצלול פנימה ולהתחיל לעבוד. בשלב זה ישנם חמישה מרכיבים מרכזיים עליהם יש לתת את הדעת, ואלו הם:

1. לוגו: הסמליל שיופיע באתר האינטרנט, בעמוד הפייסבוק, באינסטגרם ובכל חומר שיווקי אחר, זהו הסמליל שהלקוחות שלכם אמורים לזהות גם מרחוק. הוא אמור להותיר רושם, לספר בדיוק מי אתם ומה אתם מציעים, ולהתאים לקהל היעד באופן חד וברור. חשבו היטב על הלוגו המתאים, זה שישתלב בתמונת הפרופיל, בחתימה שלכם במייל, באפליקציה ובפרסומים השונים ברחבי הרשת.

2. אתר אינטרנט: הגולשים שלכם ירצו לדעת בדיוק מי אתם, איפה אתם נמצאים, מה אתם מציעים להם ולמה כדאי להם להגיע דווקא אליכם. אתר אינטרנט מעוצב ומקצועי הוא בדיוק מה שאתם צריכים כדי לספק להם את כל התשובות, ובקלות. עם זאת, מומלץ לוודא כי חוויית הגלישה נעימה ונוחה, כי הגולשים שלכם יכולים להתמצא באתר בקלות, וגם שהוא עונה על הדרישות של גוגל, כדי שהלקוחות ימצאו אתכם קצת יותר בקלות.

3.סרטוני מיתוג: היום בוודאי אין ספק כי הווידאו הוא אחד הכלים השיווקיים הטובים ביותר, ואת סרטוני המיתוג שלכם תוכלו לקדם בכל פלטפורמה ובקלות רבה. הם ישתלבו היטב בפייסבוק ובאינסטגרם, ואף יהנו מחשיפה גבוהה יותר. הם יתרמו לגידול בתנועה אל האתר שלכם, יגדילו את החשיפה למותג ביוטיוב ויאפשרו לכם להציג את המותג בתוך דקה אחת בלבד, באופן מדויק מאוד ובעיקר בצורה מושכת כל כך, שאף גולש לא יישאר אדיש.

4.פרסום ברשתות החברתיות: את פייסבוק ואינסטגרם אין כנראה צורך להציג, ועבור המותגים המובילים – ואלה שרוצים להגיע לקדמת הבמה – בהחלט מדובר בפלטפורמות שאי אפשר לוותר עליהן. עם זאת, לצד יצירת התוכן מומלץ להעניק תשומת לב רבה גם לקידום הממומן, ולעבודה עם חברה מקצועית שיודעת לספק את התוצאות הטובות ביותר.

5.כתבות תוכן ויח"צ: לבסוף, זכרו כי רבים מהגולשים עדיין לא מכירים אתכם, בעיקר בתחילת הדרך. שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן אחרים וכתבות המגיעות אל האתרים הגדולים ביותר, אלה הם כלים נפלאים שיעזרו לכם להקפיץ את המותג שלכם קדימה. כך תגדילו את החשיפה, תעניקו לגולשים הרלוונטיים את כל המידע שהם צריכים ובסופו של דבר תוכלו להניע אותם לפעולה. וזו בדיוק המטרה, לא?

בזכות הידע והכלים שצברו לאורך השנים, הליווי המקצועי, השירות האישי והניסיון בשטח, כל אלה יסייעו לכם לבנות מיתוג  מושלם לעסק שלך, כדי לדעת שכל שקל שתשקיעו יעשה את העבודה.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיק טוק מערכת טאבולה ואוטבריין אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל