סוכנות דיגיטל או משרד פרסום זאת השאלה

בעידן שבו הדיגיטל פורץ את כל המחסומים האפשריים, ואפילו התעצם מאז הקורונה, עולה השאלה העסקית המתבקשת: איפה יותר כדאי לפרסם: במשרד פרסום קלאסי על כל יתרונותיו, או בסוכנות דיגיטל? ראשית, נלך כמה צעדים אחורה…

בתחילת הדרך הדיגיטלית, עיקר הפרסום ברשת נעשה ע"י משרדי פרסום קלאסיים אשר הכניסו לתוכם עוד מחלקה בדמות מחלקות דיגיטל, על שלל תפקידיהם. (שגם הם התפתחו עם הזמן). אבל מהר מאוד הביקוש עלה משמעותית, אפשרויות הפרסום התעצמו, יותר ויותר עסקים נכנסו לדיגיטל מה שגרם לעוד ועוד צורך בשוק הפרסום בסוכנויות דיגיטל. דבר נוסף הוא שמשרדי הפרסום הגדולים, שראשית כל הם היו אלו אשר החזיקו מחלקות דיגיטל, פרסמו עסקים "גדולים", אך בגלל עלות-תועלת חיובית בדיגיטל – החלו לפרסם גם עסקי SMB רבים. 

מכאן החלו להיווצר להן סוכנויות דיגיטל מקצועיות שכל ייעודן ומהותן היא אחת, אך ורק פרסום בדיגיטל. בלי טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות וכו'. ענף הפרסום עבר שינויים רבים בשנים האחרונות, רבים מהם מאז תקופת הקורונה (אפשר לומר בכלל שהיא מאחורינו?), כאשר כמעט כל עסק הפך עצמו לדיגיטלי באופן כזה או אחר, מכיוון שאנשים היו סגורים בבית והעסקים היו חייבים להמשיך למכור שירותים / מוצרים, לכן הציעו את שירותיהם בצורת משלוחים עד הבית. עד כאן – הכל ידוע.

יתרונות משרד הפרסום

משרדי פרסום בישראל וגם בעולם כולו עשו חיל בשנים האחרונות. התחרות עלתה, הצריכה התגברה, מה שהעלה את הצורך בפרסום במדיות השונות. הצורך במשרדי פרסום התעצם והביא לשגשוגם ברחבי הגלובוס. עסקים ומותגים רבים מתבקשים היום לבחור בין משרד פרסום לסוכנות דיגיטל. משרד פרסום מתאים בעיקר למותגים מוכרים, לעסקים גדולים ולארגונים מובילים הזקוקים לשירות מקצועי ומקיף. המשרד מטפל בתקציבי ענק ויודע לתכנן וליצור פתרונות שיווק ופרסום הכוללים בניית תדמית, מיתוג, שיווק ופרסום בדרכים שונות כדי להשיג את היעדים המוגדרים.

 

סוכנויות הדיגיטל לא מסוגלות להפיק פרסום במדיה המסורתית, כמו משרדי פרסום. משרדי הפרסום מציעים פרסום "מסורתי" לפרסום מותגים (טלוויזיה, רדיו, עיתונים, פליירים, שילוט חוצות, רכישת שטחי פרסום, פרסום בנקודות המכירה וכו'). משרדי הפרסום בארץ מטפלים בעיקר בעסקים גדולים, חברות וכו' ומציעים את השירותים הנ"ל, אליהם מצטרפות יכולות ואפשרויות לפרסום בדיגיטל.

 

חשוב להדגיש כי משרדי הפרסום הגדולים רואים בפרסום באינטרנט במחלקה נפרדת וכחלק מהמשרד, ולאו דווקא מתמקדים בו. יחד עם זאת, במשרדי פרסום יש מחלקות רבות. קריאייטיב – סטודיו, גרפיקה, מעצבים וקופירייטרים. מחלקת הפלנינג שלרוב נמצא שם – תקציבאים ופלנרים, וכמובן מנהלי מחלקות  ואנשי מקצוע מיומנים נוספים המתמחים גם בשיווק ובפרסום בדיגיטל, לכן המשרד מספק מעטפת שירותים רחבה שלרוב לא ניתן לקבל בסוכנות לפרסום בדיגיטל.

סוכנות פרסום קרנפון מדיה

יתרונות סוכנות דיגיטל

סוכנויות הדיגיטל היום התפתחו ומתאימות לכל עסק, או אפילו לכל עצמאי באשר הוא, אך ברוב המקרים הן מתאימות יותר לעסקי SMB. בין אם אתה רופא פרטי שאין לו זמן לנהל את עמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלו, בין אם את עורכת-דין או בעלת משרד עורכי דין שכל היום עסוקה בדיונים ואין לך זמן לנהל מודעות ממומנות בפייסבוק, או גוגל, ובין אם אתם בעלי חנויות דיגיטליות המוכרות מוצרים במשלוחים – כולכם תזדקקו לסוכנות דיגיטל.

 

לא רק שסוכנות הדיגיטל תדע לעשות את מלאכתה, קרוב לוודאי, בצורה יותר מדויקת וטובה מאשר בעל העסק, או אותה עצמאית, אלא שסוכנות הדיגיטל גם תפנה יותר זמן לקידום של העסק שלך, ממך. למעשה, סוכנות דיגיטל היום פונה גם לעסקים שהם גדולים יותר, בעיקר בגלל שהיכולות התחדדו, אפשרויות הפרסום עלו, והעלות שלה במרבית המקרים קטנה מאשר של משרדי פרסום, ועל כן תחסוך תקציב פרסום גם לעסקים גדולים יותר.

משרד פרסום VS  סוכנות דיגיטל

סוכנות דיגיטל מציעה בדרך כלל שירות לעסקים קטנים ובינוניים, מכמה טעמים: ראשית כל התקציב שיש ללקוחות אלו לפרסום קטן יותר מחברות גדולות, ולרוב לא יפרסמו במדיות של פרסום מסורתי, קרי טלוויזיה, רדיו, וכו'. במילים אחרות, עסקי SMB (קטנים ובינוניים) לא צריכים ולא יכולים "לממן" את המחלקות של הפרסום המסורתי במשרדי פרסום, על שלל עובדיהם וצרכיהם. סיבה נוספת היא שמשרד פרסום בו ישנם עובדים רבים, מחלקות שונות, הוא מסועף ותהליכים בו אינם מיידיים. כך למשל, ברוב המקרים, איש הקשר של הלקוח – אותו עסק שמעוניין לפרסם – לא ינהל תקשורת אישית עם המפרסמים בדיגיטל, אלא מדובר בתקציבאי, פלנר ותפקידים שונים אשר "מרחיקים" את המסר מהיעד, כך נוצר טלפון שבור בין המחלקות, אנשי הפרסום בפועל והלקוח. אם כך, בסוכנויות הדיגיטל ברוב המקרים התקשורת תהיה ישירה מול המפרסמים, ואם לא, אז לכל הפחות תעבור הרבה פחות שלבים בדרך.

דבר נוסף הוא מהירות התגובה. אחד היתרונות של הפרסום בדיגיטל הוא היכולת לשנות הכל גם לאחר שעלה הקמפיין לאוויר. בין אם תקציבים, מלל, ויז'ואלים, קריאייטיב, קהלים והרשימה עוד ארוכה. ניתן לשנות ה-כ-ל. יתרה מזאת, קמפיין ש"קופא על השמרים" לרוב לא יניב את התוצאות המירביות. במשרדי הפרסום המסורתיים והגדולים, היכולת להגיב מהר בגלל מה שציינתי מקודם, קטנה מאוד. בטח בהשוואה לסוכנויות דיגיטל.

סכנויות הדיגיטל, אשר הן קטנות יותר מאשר משרד פרסום סטנדרטי, מציעות שירותים מקצועיים וממוקדים. צוות הסוכנות מתמחה אך ורק בפרסום בדיגיטל, לכן הסוכנות מציעה חדשנות ופתרונות יצירתיים המותאמים לצרכים ולתקציב המוגבל של העסקים הקטנים. למרות שסוכנות דיגיטל היא קטנה השירות שלה עשוי להיות מקצועי ואיכותי יותר ללקוח.

.

קרנפון מדיה

איך בוחרים סוכנות בדיגיטל?

התשובה המתבקשת לכך היא "סקר שוק". וכדי לעזור לכם, סוכנויות הדיגיטל מציעות לכם מגוון אתרים רחב בו הן מפרסמות דוגמאות לפרסומים שלהן, ויז'ואלים וסרטונים מצליחים מקמפיינים קודמים וגם מפרסמות את התוצאות שהן משיגות ללקוחותיהן. ההמלצה שלנו היא לקבל הצעה לפחות מ2-3 סוכנויות דיגיטל שונות, ולאחר שבחנתם את ההבדלים ביניהן והשוויתם את ההצעות – לבחור בזו שמתאימה לכם כמו כפפה ליד.

יתרה מכך, רצוי לא לחתום על חוזה ארוך טווח כדי שאם לא תקבלו את התוצאות שאתם מייחלים להן, תוכלו לעבור ללא קנס לסוכנות דיגיטל מקצועית שתפיק לכם תוצאות מקסימליות.

קרנפון מדיה היא סוכנות דיגיטל מורשת ומומחית לפרסום בדיגיטל, ללא התחייבות. לקבלת הצעת מחיר מסוכנות "קרנפון מדיה", צרו קשר.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל