מה זה בכלל משפך שיווקי?

משפך שיווקי הוא בעצם מסע הלקוח, הדרך שהוא עובר מרגע החשיפה הראשונית אליך ועד שהוא מחליט לרכוש ממך את המוצר או השירות שלך. 

המשפך השיווקי הקלאסי הוא כמו פירמידה שככל שאתה עולה בה הקהל מצטמצם. מה הכוונה?
ככל שהקהל שנמצא בשלבים ראשוניים שלה יש יותר קהל פוטנציאלי (שנמצא בשלב המודעות למותג שלך) וככל שעולים במעלה הדרך עד לרכישה – כך כמות הקהל מצטמצמת. למה? כי חלק החליטו לא לרכוש בסופו של דבר, או שחלק אחר רכש במקום אחר וכו'.

בגדול אלו השלבים של משפך שיווקי, כשכמובן יכולים להיות שינויים או דילוגים לפעמים על שלבים מסוימים:

  1. מודעות/חשיפה: המטרה בשלב הראשוני היא ליצור מודעות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. 
  2. עניין: בשלב זה יוצרים עניין אצל לקוח פוטנציאלי לאחר שנחשף אליך.
  3. רצון/תשוקה: בשלב זה המטרה ליצור אצל הלקוח הפוטנציאלי את חשק במוצר או בשירות שלך, בין אם ע"י חיבור רגשי או שכלתני. (כיום מדברים על כך שמרבית ההחלטות הן רגשיות כשבעצם התירוצים הם רציונליים).
  4. פעולה: בשלב זה הלקוח הפוטנציאלי מבצע את מה שביקשת ממנו, קרי: השארת ליד, רכישה, רישום וכו'. 
  5. לאחר ביצוע הפעולה המטרה היא לשמר את הלקוח ע"י כך שיהיה מרוצה מהשירות או המוצר וירכוש שוב.
משפך שיווקי קרנפון מדיה

 ולמה שמשפך שיווקי יעזור לעסק שלך?

בעזרת משפך שיווקי שמבוצע נכון, אתה יכול לזקק את קהל הלקוחות המתעניינים שלך וכמו שקוראים בשפת הרחוב "לחמם" את הקהל. זו הדרך הכי בטוחה לרכוש את אמון הציבור במוצר או בשירות שלך, ולגרום לו ממש להתעניין במוצריך או בשירותיך.

כמובן שישנם יוצאים מהכלל, כמו לדוגמה לקוח שקונה מוצר בסיסי ורק המחיר חשוב לו. למשל בטריות במשלוח עד הבית. זה לא באמת שכל השלבים כאן ידברו אליו, אם כי עדיין חלקם יהיו משמעותיים. כמו למשל חשיפה – הלקוח מתוודע על המחיר שלך, ואז הוא פחות או יותר קופץ שלב ועובר לשלב 3 או אפילו לשלב 4.בתחום המזון הרבה פעמים גם יהיה דילוג על שלב או שניים, ותלוי בפלטפורמה שאתה פוגש את הלקוח (ארחיב על כך בהמשך). גם לא בכל המקרים זה רלוונטי, למשל לקוח שקונה אורז ברוב המכריע של המקרים לא אכפת לו להיקשר למוצר או למותג או לפרסום, זה נכון גם על מלח לדוגמה. במקרים מהסוג הזה המחיר יהיה הפקטור המשמעותי בד"כ.לעומת זאת, אתן דוגמה הפוכה של חברה להשקעות פיננסיות. כאן בד"כ יופיעו כל השלבים מהרגע שהלקוח נודע על קיומך, דרך הצגתך והצגת עיסוקך, ועד שיכנוע רציונלי ואמוציונלי שזה הדבר הטוב ביותר עבורו בנקודת הזמן הזאת. זה נכון בהרבה מאוד מקרים, לא רק בהשקעות פיננסיות, זה יכול להיות רלוונטי בטיפולים בריאותיים, המגזר הפיננסי, עו"ד ומשפט והרשימה עוד ארוכה.

מה השוני בין הפלטפורמות ואיך משפך שיווקי בא ליידי ביטוי בכל אחת מהן?

למעשה המשפך השיווקי יכול להשתנות בין הפלטפורמות השונות, קרי: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה, אאוטבריין, טיקטוק וכו'. איך זה יכול להיות? מכיוון שהלקוח עצמו נמצא בשלב שונה בהתעניינות הפוטנציאלית שלו במוצר או שירות. אתן דוגמא:

ניקח לדוגמא את גוגל, כשגם כאן יש להפריד בין גוגל-חיפוש לבין גוגל-מדיה או גוגל-יוטיוב. בגוגל חיפוש הלקוח הרבה פעמים כבר מעוניין במוצר כלשהו או שירות, למשל מי שמחפש "אינסטלטור בפתח-תקווה". הוא כבר יודע שזה מה שהוא רוצה והוא מדלג על תחילת המשפך. כבר נוצרה בו התשוקה לשירות בטרם החל לצפות במודעות, מכיוון שהוא זקוק כעת לשירותי אינסטלציה. הוא כבר "חם" ויש לו צורך מיידי, הוא משך את הפרסום (PULL) ואלו אינן פרסומות שנופלות עליו משום מקום.

לעומת זאת בגוגל מדיה (באנרים באתרים) הקהל פחות חם ולא ביקש עכשיו לצפות במודעות שלך. הוא נתקל בפרסום ואז מחליט אם להקליק ואם זה רלוונטי עבורו או לא. אותו כנ"ל לגבי פייסבוק ואינסטגרם, בו הקהל לא ביקש לצפות במודעות שלך (לכן נקרא PUSH) ולעיתים רק רצה לגלוש בפייסבוק או אינסטגרם ולא לצפות במודעות. ואז באמת ברוב המקרים הלקוח יעבור את כל השלבים, החל מחשיפה ועד רכישה.

יש הסבורים היום שהגבול מתחיל להיות מטושטש בהבדל שבין השניים, (PUSH ו-PULL) מכיוון שניתן לטרגט ולאפיין בהמון דרכים את הקהל גם בפלטפורמות אחרות שאינן גוגל-חיפוש. כך למשל, לקוח אשר עשה לייקים בדפים של מטבחים, השאיר תגובה/לייק/שיתוף בעמוד כזה או פוסט כזה כלשהו, ממשיך לקבל מודעות של מטבחים.

פרסום ממומן ע"י כתבות תוכן היא גם דרך מצוינת להעביר את הלקוח את המשפך השיווקי, המשתכלל עם הזמן עוד ועוד. כאן מדובר על טאבולה או אאוטבריין, או פרסום בכתבה בעיתון כלשהו קרי, YNET, וואלה, רשת 13  וכו'. כאן הלקוח נחשף אליך, קורא עליך, מבין את התועלות של המוצר או השירות, "מתחמם" ובסוף עושה פעולה כלשהי.

משפך שיווקי קרנפון

שיווק מחדש – REMARKETING ואיך הוא נכנס לתמונה במשפך השיווקי?

המטרה בשיווק מחדש במשפך היא לחסוך בעלויות של קהל לא רלוונטי ולזקק את הקהל שלך באופן כזה שתוכל לפנות רק ללקוחות שבאמת מתעניינים בך או שכבר רכשו. כך תוכל גם להגיע לתוצאות טובות יותר ולשפר אותן עם הזמן. בדרך זו אנו פונים ישירות לאנשים שכבר מכירים את העסק שלנו ויצרו איתו קשר בעבר, למשל: קהל שגלש באתר שלך, קהל שהשאיר פרטים, קהל שראה סרטון שלך, קהל שרכש כבר את המוצר, קהל שפתח טופס לידים כלשהו ובסוף לא השאיר פרטים וכו'.

לא אסבך אתכם יותר מדי עם הביטוי "פיקסלים" והסבר נרחב עליו (גם כדי לשמור עליכם עירניים) אבל רק אומר לכם שע"י שיווק מחדש אנחנו יכולים להחזיר את הלקוחות לשלבים הרלוונטיים. כמו למשל לקוח אשר רכש כבר יקבל מודעה רלוונטית של "בוא לרכוש מוצר שני בהנחה", או לקוח שגלש בחנות בגדים אונליין והוסיף בגדים ל"עגלה" אך נטש אותה ולא רכש יקבל מודעות של "בוא לסיים את הרכישה שהתחלת אצלנו" וכו'. 

איך אנחנו מבצעים את המשפך בצורה הטובה ביותר?

ברוב המקרים בשיווק דיגיטלי הרימרקטינג עליו פירטתי מקודם הוא רלוונטי וזו דרך מצוינת לבצע את המשפך כמו שצריך. במקרים אחרים סרטונים הם דרך טובה לזקק את הקהל, כי אפשר לקחת אנשים שצפו פרק זמן מסויים ועליהם להפעיל קמפיינים ומודעות מסוג אחר. למשל אנשים שצפו מעל 3 שניות בסרטון, או שצפו מעל 75% מהסרטון וכו'. במקרים מסויימים כתבה באתר תהיה הדרך הנכונה להעביר את הלקוח שלך את מסע הפרסום המוצלח ביותר. בגדול – כל מקרה לגופו. אם אתם מעוניינים שמקצוענים יכוונו אתכם וייעצו לכם איך לבצע את המשפך השיווקי בצורה הטובה ביותר וישיגו עבורכם את התוצאות המיטביות וישפרו כל הזמן – קרנפון מדיה היא חברה שמתמחה בתחום זה. 

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל