פרסום במטא ( פייסבוק אינסטגרם וואצפ) – המדריך המקוצר למתחילים

את מטא כנראה אין צורך להציג, ולכל בעל עסק ברור היטב שמדובר באחת הפלטפורמות האידאליות לקידום חכם של העסק. למעשה, קמפיין פרסום בפייסבוק אינסטגרם יכול להניב תוצאות מצוינות, טובות יותר מרוב המהלכים השיווקיים האחרים שעומדים על הפרק. אז מאיפה מתחילים, ואיך עושים את זה נכון? התשובות לפניכם.

 

מתי ומי צריך פרסום בפייסבוק אינסטגרם?

החשיבות העסקית הגבוהה ביותר היא היתרון מול המתחרים, כדאי להבין את הכוח האדיר של פייסבוק ואינסטגרם, ואת הפוטנציאל שיש לרשת החברתית להציע לבעלי ולבעלות עסקים. סביר להניח שגם לכם יש חשבון (פעיל יותר או פחות), ובכך אתם מצטרפים למיליוני ישראלים ועוד כשלושה מיליארד בני אדם בעולם בכלל, שמתחזקים עמוד פרטי או עסקי, מעלים סטורי, ומבקרים בפיד שלהם באופן קבוע, מדי יום. המשמעות היא שאם תפעלו נכון תוכלו להגיע אל הגולשים הרלוונטיים ביותר עבורכם, אלה שזקוקים למוצרים ולשירותים שאתם מציעים, ומחכים שתניעו אותם לפעולה.

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם

הקמת עמוד פייסבוק ואינסטגרם עסקי

אם יש לכם עמוד פייסבוק ואינסטגרם עסקי, זה בהחלט שלב שאתם מוזמנים לדלג עליו, אבל אם לא, כדאי לגשת למשימה כבר עכשיו. ברמה הטכנית מדובר בפעולה פשוטה למדי, והנה הסבר קצר:

  • לחצו על "פתיחת דף" או "צור דף עסקי"
  • העניקו שם לעמוד העסקי – רצוי שיהיה זה שם העסק כמובן
  • בחרו קטגוריה רלוונטית, בהתאם לתחום העיסוק של המותג
  • תארו את המוצרים או את השירותים שלכם, או ספרו בקצרה מה החזון העסקי שלכם
  • העלו תמונת פרופיל – לוגו או תמונת תדמית – וכן תמונת רקע (cover)
  • בפייסבוק פותחים עמוד דרך יוזר פרטי – באינסטגרם פותחים עמוד דרך האפליקציה, ולאחר מכן משנים אותו ל"דף עסקי" / "מקצועי" (כזה שאינו פרטי) ועושים סיסמא ושם משתמש

כשהעמוד שלכם יעלה לאוויר תוכלו להוסיף גם פרטי התקשרות, לרבות כתובת מייל, קישור לאתר או מספר טלפון, ואתם מוכנים לצאת לדרך.

 

אסטרטגיה ויצירת ויז'ואלים ותוכן

כאשר גולשי האינטרנט יתחילו להגיע אל העמודים שלכם, הם ירצו לקבל תוכן כגון סרטונים תמונות ומלל בעל ערך. הם יחפשו מידע פרקטי, טיפים שימושיים וכל תוכן אחר שיש לכם להציע. אם כן, זה בדיוק הזמן להתחיל לתכנן את האסטרטגיה שלכם, לייצר תכנים משמעותיים ולהעלות אותם באופן קבוע, פעמיים או שלוש בשבוע לפחות. מה אפשר להעלות? למשל טיפים ("טיפ שבועי"), לקוחות ממליצים מרוצים, סיפורי הצלחה, ואפילו שיתופים מרגשים של דברים שקרו בעסק. שימו לב שטקסטים עמוסים הם לא מה שהגולשים בפייסבוק אינסטגרם מחפשים, אלא דווקא אלמנטים ויזואליים שימחישו את המסרים שלכם. לכן מומלץ לייצר סרטונים ולעצב מודעות אטרקטיביות שימשכו את העין, ואת תשומת הלב. באופן ספציפי יותר, קטעי וידאו קצרים זוכים לחשיפה רבה יותר, ולכן רצוי להשקיע ביצירת סרטונים ממוקדים לקהל שלכם. כמו-כן רצוי לזכור שישנן מגוון אופציות להעלות ויז'ואלים. למשל סטורי (סרטון / תמונה אורכיים) או רילז (כנ"ל), או מרובעים לפיד ולעמוד העסקי והזרוע עוד נטויה.

 

קרנפון מדיה

לשמור על קשר עם הגולשים

העלאת תוכן היא סוגיה משמעותית מאוד, אבל מערכת היחסים שלכם עם הגולשים אמורה להיות הדדית. רצוי להשיב לשאלות, להודות ללקוחות המפרגנים, להבטיח לחזור לכל מי שמבקש שתצרו עמו קשר ולהציע להמשיך לשיחה טלפונית או להתכתבות בשירות ההודעות של פייסבוק. אם הם מגיבים לכם, הגיבו להם בחזרה, גם אם מדובר בביקורת לא חיובית. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכירו אתכם טוב יותר, ויתרשמו מכם הרבה יותר, דרך התקשורת הישירה שלכם עם הגולשים הסקרנים והלקוחות הוותיקים. כן, גם עם אלה שמעבירים עליכם ביקורת. יתרה מזאת, כל שיתוף של גולש/ת, וכל מעורבות אחרת בין אם בתגובה או בלייק למשל – מייצרת עוד חשיפה עבורך. כולנו רואים לעיתים תגובה של קרוב משפחה, למשל, על פוסטים שלא הינו רואים בשום מצב אחר מלבד החברות איתו/ה והמעורבות שהוא/היא יצרו.

תכנון קמפיין ממומן בפייסבוק

קידום אורגני הוא חיוני, הן ברשתות החברתיות והן במנועי החיפוש, אבל העלאת תוכן (איכותי ככל שיהיה) איננה אפקטיבית ברוב המקרים להשגת יעדים עסקיים. מודעות פרסום בפייסבוק הן כלי חשוב שאתם פשוט חייבים להכיר, ומומלץ לעשות בו שימוש תדיר. למודעות הממומנות יש יתרון בולט – הן מאפשרות לנו לפלח את קהל היעד באופן מדויק מאוד, ולקדם מוצרים ושירותים לקהל באופן מדויק. מערכת ניהול המודעות גם מעניקה לכם הרבה מאוד חופש ואפשרויות מגוונות לפילוח קהל, בין אם באמצעות העלאת רשימות, בין אם ע"י סינגרגיה של קהל שנחשף אליכם בגוגל, או באתר, ובין אם קהל דומה לכזה שהשאיר פרטים בעבר, או צפה בסרטונים (והאופציות הן כמעט אינסופיות). תוכלו לבחור האם להגדיל את קהל העוקבים שלכם, לחשוף פוסט לגולשים או לעודד תנועה לאתר שלכם. שימו לב שעל אף שניתן לתכנן קמפיינים נהדרים בתקציבים לא-מאוד-גבוהים, כדאי להכיר היטב את המערכת לפני שאתם מעלים מודעות. ורצוי להשתמש בסוכנות דיגיטל מנוסה שיודעת את העבודה הזו לאשורה ובעלת דטאות שיכולות לעבוד לטובתך כמפרסם.  אפשר ואף מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בקידום אתרים, ובפרט בניהול קמפיינים בפייסבוק, כדי להגיע לתוצאות מצוינות ולנצל את התקציב שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

הסינרגיה בין אורגני וממומן

כפי שאתם בוודאי מבינים, ניהול עמוד פייסבוק עסקי, ופרסום ברשתות החברתיות בכלל, הוא צעד שמחייב עבודה רבה ומעקב תדיר. ככל שהדף יותר ויראלי ויותר נחשף, כך מגיעה איתו יותר "עבודה" וצורך גדול יותר בתיחזוק, בתקשורת מול המעורבים עם הדף שלכם. הם הרי לא מחפשים לוח מודעות, אלא את ההרגשה שמישהו דואג להם, מקשיב להם ומציע פתרונות לצרכים שלהם ובמילים אחרות – הם זקוקים לתוכן איכותי. דרך נוספת לחזק את התקשורת הזו היא לקיים אירועים מיוחדים, בין אם במסגרת הקהילה הווירטואלית ובין אם לא. למשל, אם אתם עוסקים בענייני מזון הציעו אירועים מיוחדים מוזלים, או מכירות מיוחדות, כמו פופ אפים למיניהם. או למשל  סדנה במתנה, פגישת יעוץ או סדרה של 3 אימוני כושר ללא עלות, ומעניקים את הפרס לגולש שיעלה בהגרלה. השימוש בהגרלות למעשה הפך להיות כלי יותר אורגני ממומן. למה הכוונה? האלגוריתם הפרסומי של פייסבוק לא "אוהב" את ההגרלות למיניהן ומייקר עבורן את החשיפה משמעותית. מכך נוצר מצב שכלי שיווקי זה, הופך להיות יותר אורגני ממומן. הציעו הצעות מיוחדות, תנו מוצר אחד או שירות בחינם ובקשו מהגולשים לשתף ולהגיב. הם ירוויחו, אך אתם תרוויחו יותר.

 

הכל זה עניין של בחירות בחיים

כדי להבטיח ניהול מסודר של העמוד העסקי, להעלות תוכן איכותי בתדירות נכונה, מצד אחד לא להעמיס ומצד שני לתת הצעות מעניינות, תצטרכו להשקיע זמן רב. בין אם במענה לגולשים, בין אם במענה לשאלות ובקשות מיוחדות, ובין אם לפתור בעיות חדשות ללקוחות חדשים, כדי למקסם ולהפיק את המיטב בכל אלו, מומלץ לקחת ולשכור שירותים של חברת פרסום דיגיטלי מקצועית בפייסבוק. סוכנות דיגיטל שלמעשה תחסוך לך את כל ההתעסקות עם הדף ועם הגולשים. אולי חלקכם מבינים יותר בדיגיטל וחלקכם פחות, אבל בטוח שיש לכם דברים טובים יותר לעשות עם הזמן שלכם מאשר לבזבז כמה שעות כל שבוע על עניין זה. התמקדו במה שאתם טובים בו, בליבת התעסוקה של העסק שלכם ותנו לחברה מקצועית לנהל עבורכם את כל השירות הזה.

חלק אינטגרלי בפרסום בעידן שלנו

היום כבר כולם יודעים שבכל תמהיל שיווקי אפשרי, בכולם פייסבוק מככבת. למה? משתי סיבות מאוד פשוטות. ראשית מכיוון שהיום לכל אדם בוגר בעולם (כמעט) יש פייסבוק. שנית, בגלל היכולות לטרגט ולהגיע לכל אותם אנשים שמתעניינים בעסק שלך ובשירותיו, או מוצריו. השאלה רק איך פונים אליהם, מתי פוגשים אותם ובאיזה אופן מגישים להם את אותן הצעות ייחודיות כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים לעסק שלך. כדי לעשות זה באופן הטוב ביותר ביחרו בחברת דיגיטל מורשת, מקצועית ומנוסה, עם דטאות ויכולות מצוינות בגרפיקה ועריכת סרטונים. בזכות הידע והכלים שצברו לאורך השנים, אלה הם אנשי המקצוע שיקפיצו את העסק שלכם לשלב הבא, ויאפשרו לכם לא רק לכבוש את המטרות הקיימות – אלא גם לחלום הרבה יותר בגדול, ולפעול להגשמת החלומות הכי רחוקים שנראו בלתי אפשריים עד לא מזמן. הליווי המקצועי, השירות האישי והניסיון עם מגוון רחב של לקוחות ודטאות רבות, כל אלה יסייעו לכם לבנות עמוד עסקי מושלם בפייסבוק ולתחזק אותו באופן מושלם, יחד עם הסוכנות שתבחרו. להעלות תכנים איכותיים ולנהל את הקמפיינים שלכם בצורה חכמה, כדי לדעת שכל שקל שתשקיעו יעשה את העבודה.

איך יוצאים לדרך?

אם כן, כל שנותר כעת הוא לפנות לחברה מקצועית וסוכנות מורשת, בעלת צוות מומחים ולקבל מעטפת תמיכה מקצועית מאוד. לאחר הגדרת המטרות שלכם, מגדירים את תוכנית העבודה הנכונה ויוצאים לדרך כשאנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע, ואיך בדיוק נגיע לשם. זהו הליווי הצמוד שיקדם אתכם טוב יותר, יחזק את המותג שלכם, יגדיל את מספר העוקבים שלכם ברשתות החברתיות ויעודד אותם לפעול.

לפרסום העסק שלכם בפייסבוק וברשתות בכלל, ולקידום מנצח בדיגיטל, אתם מוזמנים ליצור קשר עם סוכנות פייסבוק מומחית.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל