כל מה שחשוב לדעת שיווק דיגיטלי

תפקידו של השיווק הדיגיטלי מתחיל לאחר שיש כבר נכס דיגיטלי באחת מהפלטפורמות הקיימות. נכס זה יכול להיות אתר האינטרנט אשר בניתם לעסק שלכם, עמוד פייסבוק או טיק טוק, בלוג או כל תוכן שהוא אשר מכוון לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. בתהליך השיווק הדיגיטלי משתמשים בנכס הדיגיטלי, משפרים אותו ומשווקים אותו באופן הנכון ביותר, כך שהוא יוכל להוביל להגדלת הלקוחות הקיימים, הגדלת המכירות והעסק, מיתוגו, או כל מטרה אחרת שנדרשת להיות מושגת. בתהליך השיווק משתמשים בכלים דיגטליים אשר יכולים לנטר, למדוד ולנתח כל מרכיב בקמפיין השיווקי, כדי לשפר ולדייק אותו עד קבלת תוצאות מיטביות. ננסה לסקור את התהליך כולו ואת הקשיים העומדים בדרכו.

מהם אתגרי השיווק הדיגיטלי?

לקמפיין שיווקי ישנם מספר אתגרים, אשר יש לפתור אותם עוד בטרם הקמפיין התחיל.

  • להבין מהו הערך המוסף של העסק אותו אנו משווקים לקהל הלקוחות הפוטנציאלי- כיום, ישנם עסקים רבים הנלחמים על אותו פלח אוכלוסייה, ולכאורה מציעים מוצרים או שירותים דומים. קמפיין שיווקי מוצלח יהיה זה אשר יצליח לבדל את העסק משאר מתחריו, ולפנות לצורך וערך מסוים אצל הלקוחות. לא תמיד כל כך קל לזהות את הערך המוסף ואת אותו גורם אשר ימשוך לקוחות פוטנציאליים, ולכן פעמים רבות יהיה קל יותר להביט במהות העסק ומשמעותו באמצעות גורם שלישי או אובייקטיבי. מעבר לכך, אתגר נוסף יהיה לשווק ללקוחות את אותו ערך, כך שהם יוכלו בשנייה אחת להבין אותו ולבחור דווקא בו, על פני כל שאר המסרים השיווקים שהם מקבלים.
  • הבנת קהל היעד – פילוח קהל היעד באופן מדויק הוא אתגר נוסף של הקמפיין השיווקי, ולמעשה עומד בבסיס הצלחתו. בקמפיין השיווקי נידרש לדבר בשפתו של קהל היעד באופן מדויק, לדעת את הרגליו, מטרותיו ודרישותיו הצרכניות. ידיעה זו תכתיב את צורתו והרכבו של הקמפיין מבחינת התוכן הנכתב, הפלטפורמה שתיבחר, הצבעים אשר ישמשו אותנו ועוד. חוזקתו של השיווק הדיגיטלי, הוא בכך שנוכל לבצע מספר אופציות שיווקיות לפילוח קהלי מטרה שונים, המיועדים להם באופן ספציפי.
משפך שיווקי קרנפון מדיה

קביעת המטרות השיווקיות עבור קמפיין ספציפי ולטווח הארוך

לפני התחלת קמפיין שיווקי, נצטרך לפתור את האתגרים המצוינים ולחשוב על הפלטפורמה הטובה ביותר להשגת מטרותינו השיווקיות. מטרה שיווקית יכולה להיות הגדלת המכירות, מספר הלקוחות הפוטנציאליים (לידים), חיזוק המותג, מיצוב ועוד. מטרה זו תשפיע על ההחלטה על הפלטפורמה המקובלת לשיווק, למשל רשת חברתית, או קידום האתר בגוגל, ועל מהות הקמפיין ובחירת התוכן.  עוד לפני התחלת הקמפיין נידרש לקבוע את המדדים הכמותיים המקובלים עלינו, כלומר נצטרך לענות על השאלה איך נכמת את הצלחת הקמפיין. מדידות אלו יכולות לכלול, כמות נרשמים, מספר מכירות או לידים, היקף כספי של מכירות ועוד, בתחום זמן מסוים ובתקציב נתון. ככל שההגדרה הכמותית תהיה מדויקת יותר, כך ייקל עלינו להמשיך לנתח את הקמפיין בצורה טובה יותר.

באילו ערוצים נוכל להעביר את המסר השיווקי שלנו?

נוכל להעביר מסרים שיווקים בפלטפורמות רבות, אשר חלקן מיועדות לתיקשור עם קהל המטרה כמו רשתות חברתיות, ואחרות מיועדות לייעל את הפעילות השיווקית שלנו. על פי כל העבודה שנעשתה, בקביעת הערך המוסף של העסק, מציאת קהל הלקוחות וקביעת המטרות, נוכל לקבוע מהי הפלטפורמה הטובה ביותר ומה יהיו הכלים אשר ישמשו אותנו. כלים אלה יכולים לכלול באנרים, מודעות, תוכן שיווקי המועלה באמצעים שונים, סרטון וידאו וכו'. כדאי ורצוי להכיר ולהיות מודעים לכלים אחרים ויצירתיים אשר יכולים גם הם להעביר מסרים שיווקים. המלצתנו היא להתייעץ עם מקצוענים בתחום, אשר יוכלו לחוות את דעתם ולהוביל אתכם בדרכים שכבר נוסו והוכחו כהצלחה.

איך מודדים קמפיין שיווקי מוצלח?

ישנם כיום כלים דיגיטליים רבים אשר יכולים לסייע לנו להבין האם הקמפיין השיווקי נותן את התוצאות האופטימליות האפשריות. המוכרים ביניהם הם Google Analytics וכלים שונים אשר אוספים מידע מגולשי האתר באמצעות cookie. למעשה, ישנה התקדמות תמידית בפיתוח כלים ומערכות חדשות להשגת תובנות מקמפיין שיווקי במגוון כלים. חלק מהכלים הינם אוטומטיים וחלקם ידניים, אך רובם ככולם דורשים רמה מסוימת של מיומנות וניסיון. יש צורך להכיר אותם לעומק כדי לדעת להשתמש בהם ולהוציא מהם את המידע הנדרש לנו כדי להמשיך ולהשתפר, לדעת מה לחזק בקמפיין, מה לא לעשות שוב ועוד.

לסיום, חישבו היטב על המטרה השיווקית העומדת מול עיניכם, על רצונכם לטווח הקצר והארוך והתייעצו עם מומחים בתחום להכוונה והארה.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל