סיכום שנת 2023 בדיגיטל

שנת 2023 הביאה איתה שינויים רבים בעולם הדיגיטל, להלן סקירה קצרה של חלק מהם

שנת 2023 תיזכר כפורצת דרך בתחום הדיגיטל, עם שינויים אסטרטגיים וגם טקטיים. בנוסף לתוספות למערכות הדיגיטל, תוספות ועדכונים חשובים, זו היתה שנה רוויית עשייה בתחום הדיגיטל. בכתבה זו נסקור חלק מהשינויים המשמעותיים ביותר, וסליחה מראש מהמפתחים והמשתמשים אשר לא יזכו לסקירתנו בכתבה הפעם.

גוגל אנליטיקס 4:

כניסתה של מערכת מדידה שונה, חדשה ומעניינת לתחום האנליזה הדיגיטלית. זוהי כמובן כניסתה ושדרוגה של מערכת גוגל אנליטיקס הקיימת (אוניברסל) ל- Google Analytics 4. מדובר בצעד משמעותי שמביא יתרונות משמעותיים למשתמשים. הנה כמה מהחידושים המרכזיים של GA4:

 

  1. אינטגרציה עשירה יותר: GA4 מאפשרת אינטגרציה מורחבת יותר עם כלים ומשאבים נוספים, כולל Google Ads, Google Tag Manager ו- BigQuery. כך, המשתמשים יכולים לקבל תמונה מורחבת ואנליטית יותר על פעילותם ועל ההשקעות שלהם.

 

  1. ניתוח מתקדם: GA4 מציעה ניתוח מתקדם יותר שמאפשר למשתמשים לקבל תובנות עמוקות ומתוקנות על ההתנהגות של המשתמשים ועל ההשפעה של פעולות השיווק השונות.

 

  1. מודלי חשיפת משתמשים: GA4 מציעה חידושים במודלי חשיפת המשתמשים שמאפשרים למשתמשים להבין טוב יותר את דרכי הפעולה ואת ההשלכות של תהליכי השיווק והפרסום על המשתמשים.
גוגל אנליטיקס 4 - IN, אנליטיקס יוניברסל - OUT
גוגל אנליטיקס 4 - IN, אנליטיקס יוניברסל - OUT

קמפיין חדש בגוגל:

קמפיין חדש נוצר במערכת פרסום בגוגל והוא "ביצועים מקסימליים". זהו קמפיין שבאמת מביא את התוצאות לרמת מקסימום ביצועים, אך יש שיעידו שהקמפיין לעיתים מזייף בדיוקם של הלידים. אפילו נציגי גוגל השונים מעידים על קמפיין פחות מדויק מקמפיין החיפוש (איך לא?! הוא עדיין "ה" מלך בהא הידיעה), אך זהו קמפיין שעשוי להיות טוב בהרבה מקרים.

 

קמפיין זה מציג מודעות בכל האתרים והפלטפורמות של גוגל. הוא מתכלל את גוגל חיפוש, גוגל יוטיוב, ג'ימייל והמדיה, ובעצם מגיש מודעות לפי האלגוריתם של הקמפיין לפי קהלים שמנהל הקמפיינים בונה לו. נעשה שימוש במגוון כותרות, קריאייטיב, ויז'ואלים וסרטונים ומכאן שישנן תוצאות טובות, לא פעם, לקמפיין זה.

עדכוני "מטא" – פייסבוק ואינסטגרם:

ראשית כל כניסתה של "מטה" לחיינו קרתה עוד לפני שנה זו, אבל השנה היא תפסה תאוצה. "מטה" מתכללת את מגוון הפלטפורמות וביניהן: פייסבוק, אינסגרם ו-ווצאפ. החיבור כולל אפשרויות רבות לאינטגרציות ביניהן, שיתופי קהלים ומסרים, טירגוטים ומודעות. יתרה מזאת, פייסבוק בעצם הוסיפה ישות אחת גדולה שאחראית על כולן ומקשרת את כולן. גם עניין ה-VR, או בכובע אחר ה"מטהוורס" נולד בעקבות שינוי זה, בו אתה גולש בעולם שלם, וירטואלי ומנצל עד תום את הזמן הדיגיטלי שלך.

 

שינוי נוסף היה ה"רילס" באינסטגרם. גם הוא לא נכנס ממש השנה, אך קיבל תאוצה בעיקר לאחרונה. בניסיון לחקות את ה-SHORTS של גוגל, או את הטיקטוק, הרילס היא פלטפורמת סרטונים חדשה אשר נועדה לתת מענה מצד אינסטגרם לדור הנוכחי שצמא לסרטונים קצרים, מצחיקים, ומעלה סרטונים רבים.

עדכוני פייסבוק ואינסטגרם
עדכוני פייסבוק ואינסטגרם
לבסוף, השנה נכנס שינוי משמעותי בתחום הצ'אט בוט ואוטומציה לווצאפ. כלי חדש של פייסבוק מאפשר שליחת ווצאפים באמצעות מערכת META פנימית, אשר פתוחה לשימוש לסוכנויות דיגיטל מורשות. זו אפשרות הפצת מסרים נהדרת מבחינה שיווקית, מועילה בהרבה ממה שהדור הקודם מכיר בפרסום ב-סמס. כמו כן נכנסו אפשרויות אוטומציות רבות בתחום הווצאפ ובכלל, גם בזכות התכלול של META אותו הזכרנו קודם.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל