דף נחיתה – מי צריך אותו בכלל?

כמעט לכל עסק בישראל יש היום אתר אינטרנט מקצועי, ואין ספק שמדובר באחד הכלים השיווקיים הטובים והחשובים ביותר שעומדים לרשותנו. בהתאם, אנחנו משקיעים לא מעט משאבים בקידום אורגני ובקידום ממומן, במטרה להביא את קהל היעד הפוטנציאלי שלנו אל האתר, ולהניע אותו לפעולה. אלא שלצד האתר המרכזי שלנו יש עוד כלי אחד, שימושי ויעיל במיוחד, והשימוש בו הולך ונעשה נפוץ הרבה יותר. הכירו את דף הנחיתה, את היתרונות שיש לו להציע וגם כמה טיפים חשובים לעיצוב דף נחיתה מנצח.

דפי נחיתה קרנפון

לפני הכל – מה זה בכלל דף נחיתה?

סביר להניח שגם אתם נתקלתם בדפי נחיתה שונים בעבר. לחלקם הגעתם דרך מודעה ממומנת בגוגל, דרך פרסום בפייסבוק, דרך קישור שנשלח בניוזלטר או באמצעות חלון קופץ (פופ-אפ). אלה למעשה עמודים נפרדים, שאינם חלק האתר ה"רגיל", והם שם כדי להניע את הגולשים לפעולה ברורה. אפשר להוסיף בהם טופס להצטרפות לרשימת תפוצה, להוביל לרכישת מוצר או לאפשר תיאום פגישת היכרות או השארת פרטים ליצירת קשר. כדי להשיג תוצאה טובה יותר דף הנחיתה מעוצב באופן ייחודי ושונה, עם טקסט שיווקי וממוקד, עיצוב מדויק וכמובן הנעה ברורה לפעולה.

אז למה זה טוב בכלל?

לכאורה, אם יש לכם אתר אינטרנט אתם לא באמת זקוקים לדף נחיתה. תוכלו להוביל את הגולשים לאתר או לעמוד מסוים בתוכו, בתקווה שכך תשיגו תוצאות טובות יותר. אלא שכפי שהזכרנו קודם, דף הנחיתה חייב להיות שיווקי, ממוקד ומניע לפעולה. בהתאם, כשאתם מעצבים דף נחיתה אתם ממוקדים בהשגת מטרות ברורות מאוד, וגם הגולשים שמגיעים אל העמוד יודעים בדיוק לאן הם מגיעים – ומה נדרש מהם. זה בדיוק מה שהופך את העמוד הייחודי הזה לכלי שיווקי אפקטיבי שעושה את העבודה היטב.

כך מתכננים דף נחיתה מנצח

כדי להשיג תוצאות מצוינות חשוב לייצר דף נחיתה איכותי ומדויק מאוד, ולכן בשלב ראשון חשוב לעצור ולהבין מי קהל היעד ומה מאפיין אותו. מלאכת הפילוח חשובה משום שהיא זו שתאפשר תכנון חכם של העמוד, בהתאם. למשל, אם אתם פונים לגברים ולנשים עם מוצרים שונים, הרי שנכון יהיה לתכנן דף נחיתה ייעודי לגברים ודף נחיתה ייעודי לנשים. בכל אחד מהם הניסוחים יהיו מעט שונים, ויכול להיות שגם בכל הקשור לעיצוב ולבחירת התמונות תקבלו החלטות אחרות. כך ניתן גם לקדם מוצרים או שירותים שונים – בדפי נחיתה נפרדים.

תוכן שיווקי שעושה את העבודה

אחרי שהגדרנו את קהל היעד נוכל לבנות את התוכן המתאים עבורו, ובפרט את הטקסט השיווקי שייכלל בו. טקסט חכם ומכירתי ידבר ישירות לכאב של הגולשים ויציע להם פתרון, יציג את התועלת שיש למוצר או לשירות להציע להם, וידגיש את הסיבות המרכזיות שבגינן כדאי לבצע את הפעולה הנדרשת – מחיסכון במחיר ועד לקבלת פתרון איכותי ומהיר. רצוי שהטקסט ידבר ישירות לקוראים ולקוראות, בגובה העיניים ובגוף שני, ועל אף שלעתים הדבר עשוי להיות מאתגר – אם הקהל מורכב מגברים ונשים גם יחד, רצוי להימנע מכתיבה מגדרית (את או אתה) כדי להנגיש את הטקסט לגולשים.

פיקוח על הביצועים

לבסוף, כדאי לזכור שגם לאחר שהעליתם את דף הנחיתה לאוויר והשקתם קמפיין ממומן ברשתות החברתיות או בגוגל, תמיד אפשר לבצע תיקונים ושינויים. למעשה, חשוב לעקוב באופן תדיר אחר ביצועיו של דף הנחיתה ולזהות האם הוא משיג תוצאות. אם מתוך 100 גולשים אתם מייצרים שני לידים בלבד, הרי שהמטרה היא להגדיל את שיעור ההמרות. ייתכן שההנעה לפעולה איננה ברורה, שהטקסט איננו אפקטיבי או ששינוי קל בעיצוב ישיג את המטרה. עם חברה מקצועית המתמחה בבניית אתרים ובקידום אתרים תוכלו לתכנן את דף הנחיתה שלכם בצורה טובה הרבה יותר, להישאר תמיד עם היד על הדופק, ולבצע תיקונים ושינויים ככל שיידרש כדי להשיג תוצאות טובות אפילו יותר.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל