פרסום ברשת – מאיפה הכי כדאי להתחיל?

כיום, כבר סביר להניח כי כל בעל עסק כבר מודע לחשיבותו של הפרסום ברשת, ואף מתכוון להקציב לכך נתח מסוים מהתקציב הנתון. עם זאת, השאלה המתבקשת היא מאיפה מתחילים? מהו הצעד הראשון או מהו המקור הראשון ממנו כדאי להתחיל, להפקת היעילות המירבית מהפרסום. התשובה הכי מדויקת לשאלה זו היא שזה תלוי בסוג העסק ובבעל העסק. יהיו עסקים אשר יפיקו את התועלת הגדולה ביותר מפירסום ברשתות חברתיות ויהיו כאלה אשר יירצו להתמקד תחילה בקידום האתר ובפרסום באמצעות גוגל. כך או כך, ההמלצה שלנו היא לפתח ולחשוב על האסטרטגיה הרצויה מבחינתכם ופשוט להתחיל.

באילו אפיקים אפשר להתחיל פרסום ברשת?

ישנם למעשה מספר אפיקים מרכזיים, בהם מרבית העסקים מפרסמים. בין המקומות הללו, ניתן למנות ערוצים כמו פייסבוק, יוטיוב, באנרים קופצים במגוון פלטפורמות, גוגל ועוד. מעבר לערוצי הפרסום, מגוון האמצעים העומד לרשותכם הוא כמעט אינסופי. כך אפשר למשל להפיק סרטונים על העסק, לכתוב פוסטים, בלוגים, פרסומות טקסט, פופאפס, כתבות שיווקיות לטובת העסק הספציפי ועוד כיד הדמיון והיצירתיות הטובה עליכם. ככל שתהיו יצירתיים יותר, כך תוכלו לבדל את העסק מעסקים אחרים דומים, המתחרים איתכם על אותו פלח שוק ואוכלוסייה. עם זאת, יש לחשוב על הלקוחות הפוטנציאליים אותם תרצו למשוך לעסק, ולדבר בשפה שתהיה מובנת להם ומקובלת בתחום.

פרסום ברשת – מאיפה הכי כדאי להתחיל?

האם אני צריך ניסיון באפיקים אלו כדי להגיע לפירסום אפקטיבי?

בכל פלטפורמה או אפיק שלא תבחר, תידרש לקצת ניסיון וידע על הערוץ. כך למשל, פירסום בפייסבוק יכול להוביל לקהל יעד מטורגט וספציפי, אולם ללא ניסיון בפרסום זה הוא עלול להביל ללידים רבים אשר לא יהיו מדויקים ולמעשה לא יענו על דרישות העסק. במקרה זה, אתה עלול לבזבז מזמנך על לידים שאינם מתאימים לעסק, אשר לא רק יכניסו לך כסף ולקוחות אלא יהוו עבורך הפסד של זמן וכסף. כך קורה גם ביוטיוב למשל, כאשר הסרטון המוצג לא עונה על דרישתם של הלקוחות מהעסק הספציפי. אין ספק, שאנו, כבעלי ניסיון וידע עשויים לחסוך כסף וזמן יקר למען פירסום ממוקד ואפקטיבי, בשיטות ייחודיות ומגוונות שפיתחנו עם הזמן.

פירסום ברשת מוביל לנוכחות דיגיטלית המייצרת את שורת הרווח

בין אם החלטת על פירסום בפייסבוק, לינקדאין, גוגל או כל ערוץ אחר, העסק שלך הולך להיות מוכר ולצבור תאוצה. המטרה היא לחשוף את העסק לאותם לקוחות אשר ייהנו מהעסק ויוכלו להוות לקוחות פוטנציאליים. לכן, הנוכחות הדיגיטלית חייבת להתאים לקהל הלקוחות, למקומות הבילוי שלהם, לשפתם ולדרישותיהם השונות. אם הפירסום ברשת אכן יעבוד (והוא יעבוד) נוכל לראות זאת באמצעות שורת הרווח ובהגדלת לקוחות העסק. ישנן טכניקות שונות להגיע להצלחה המקווה, אולם כדי לעשות זאת באופן שיטתי לאורך זמן, וכדי לדעת בדיוק מה יש לעשות ומתי, כדאי ורצוי להתחיל עם תוכנית אסטרטגית מפורטת ומעשית.

תכנון אסטרטגי לקראת פירסום ברשת

כאשר אנו מתכננים באופן אסטרטגי את הפירסום ברשת, תהליך העבודה יכלול מספר שלבים הכרחיים וחיוניים. התהליך יתמקד בחמש שאלות, שנידרש לענות עליהם על פי התקדמות הפרויקט. כדי לענות על שאלות אלו, עלינו להכיר היטב את העסק ואת כל הקשור בו, לרבות מתחרים אופציונליים, קהל היעד ועוד. השאלות שנשאל את עצמנו לאורך התהליך יהיו:

  • מהן מטרותיי כבעל עסק, ומה אני מקווה להשיג מהפירסום? יהיו בעלי עסקים אשר יירצו להגדיל את העסק ואת מספר המכירות שהם מבצעים, בעוד אחרים יענו שהם מעוניינים בחיזוק המותג ובהכרת הקהל עם המוצר או השירות.
  • מיהם המתחרים שלי, ומי קהל הלקוחות? איפה אני יכול לפגוש אותם, ומהם דרישותיהם הצרכניות?
  • מהו התקציב אותו אני מוכן להשקיע בפירסום ברשת? מהן הפלטפורמות המתאימות לפירסום זה, והאם אוכל לעשות זאת לאורך זמן?
  • איך מתאים לי לפרסם את העסק? אילו תכנים לכלול ומה אני רוצה להדגיש בתהליך?
  • מה אני יכול ללמוד מהקמפיין הפירסומי? האם קיבלתי תובנות חדשות על העסק? האם אפשר לשפר אותו ואיך?

 

 

הצלחה מביאה הצלחה

אנו מודעים לכך שבתחילת הדרך , הכל נראה עמום ומורכב. למי שלא מכיר את תחום הפירסום ברשת, זה עלול להיראות אף בלתי אפשרי לעשייה. לכן, אנו כאן, כדי לסייע לך לצאת מהפלונטר, ופשוט להתחיל לפרסם. אנו מאמינים שהצלחה מביאה הצלחה, ככה שכאשר תראה את התוצאות המקוות, תוכל לבנות עוד קמפיינים פרסומיים מוצלחים.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל