מקצועות העתיד בתחום השיווק הדיגיטלי והאינטרנט:

" מה תרצה לעשות כשתגדל?"  

זו שאלה שכמעט כל דוד/דודה/סבתא/סבא שואלים. לפעמים גם יותר מפעם אחת. בטח ובטח הורים שמעורבים בחיי ילדיהם על – בסיס יומיומי ויכולים לשאול זאת פעמים רבות. היום, גם בגלל עידן הקורונה, ההחלטה מקבלת תפנית. 

ישנם מקצועות חדשים שנולדו, מקצועות אחרים שנהיו פחות אקטואליים, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בכל הקשור למקצועות האינטרנט.

עשרת המקצועות שיגדלו ויתפתחו, לפי איך שאנו ב"קרנפון מדיה" רואים את זה:

מקצוע ראשון שיתפתח ויגדל הוא קמפיינר. מדובר על מי שמנהל על בסיס יומי את כל הקמפיינים בגוגל/פייסבוק/אינסטגרם/טאבולה/אאוטבריין. מעבר לחשיבת המכונה, צריך מי שיכתוב מלל, יכין קריאייטיב כמו ויז'ואלים (סרטים, תמונות) ויקים קמפיינים במערכות הללו.

מקצוע שני, כמתבקש מהראשון למעלה, הוא מנהל שיווק דיגיטלי / סמנכ"ל דיגיטל. להרבה עסקים וחברות, בעיקר הגדולים שבהם יש חברת דיגיטל אחת לפחות שמנהלת את כל הקמפיינים, ולכן צריך מי שיעשה סדר בדברים, שיוביל את האסטרטגייה הדיגיטלית ושיוציא תובנות מכל הפעילות הדיגיטלית ויקשר אותן לחברה.

מקצוע נוסף שנולד הוא אינסטגרמר / יוטיובר. לא חסרות דוגמאות היום לאנשים שכל (או מרבית) עיסוקם הוא תפעול דף באינסטגרם או ערוץ ביוטיוב עם מאות אלפי או מיליוני עוקבים. כך למשל, מי שמטייל בעולם ומעלה תוכן לעמוד שלו, תוכן הזוכה לתנועה רבה, יכול לקבל תמלוגים מפרסומות באותו ערוץ (אינסטגרם או יוטיוב למשל). כמו אינסטגרמרית ישראלית מעיין רייכמן בתחום האימהות ואינסטגרמרית עולמית קים קרדשיאן

מקצועות העתיד בתחום השיווק הדיגיטלי והאינטרנט:

מקצוע רביעי שנכנס לרשימה הוא כל מה שקשור לחנות דיגיטלית ומכירות דיגיטליות, כמו למשל: אמזון, עלי אקספרס, עלי באבא וכו'. בתחום זה יש ביקוש גדל יותר ויותר למכירות אונליין (גם בעקבות הקורונה) ולכן צריך מישהו שינהל את החנויות הדיגיטליות. מנהל חנות ECOMMERCE הוא בהחלט מקצוע עם ביקוש גדל והולך. מי שיקבע אסטרטגיה, יוביל מהלכים שיווקיים, שיתופי פעולה, יפיק תובנות מדוחות, יקים את הרשומות במערכות ואף יכול לקבוע איך קוראים לכל מוצר וכמה מילים עליו.  חנות לדוגמא: עזריאלי

מקצוע חמישי נולד מהרביעי. אם יש יותר חנויות דיגיטליות ויותר מכירות אונליין, אז צריך גם יותר שירות לקוחות אונליין בתחום הזה. היום כבר יש נציגים דיגיטליים לחברות הגדולות בוואטסאפ, למשל, שכל מטרתם לענות ללקוחות על שאלות, בעיות, בקשות ורק שבמקום בשיחה טלפונית הם עושים זאת בהתכתבות.

אנליסט BI  – המקצוע החדש – אנליסט   BI  נולד כשהבינו שחברות צריכות ניתוח נתונים על ידי אדם בעל ראיה עסקית רחבה, שלרוב חסרה או לא נדרשת ממנתח נתונים. העבודה שעושה אנליסט BI מקנה לחברה אמת ארגונית אחת, כאשר גם מנהלים שאינם טכנולוגיים, לא במהות שלהם ולא בהכשרתם, יכולים להבין בקלות היכן עליהם להשתפר כעסק. אנליסט ה-BI הוא איש שמגיע מהעולם העסקי כמו כלכלן או מהנדס תעשייה וניהול, אשר הוכשר במשך 3 חודשים לפתח מערכת נתונים מותאמת לארגון שיכולה לפעול על פרויקט נקודתי ומהיר ולהעלות מסקנות רלוונטיות שיסייעו לטייב ולייעל את העסק בנושא הספציפי המבוקש.

סטורי-טלינג  – פשוט מאוד, לשווק באמצעות סיפור כזה או אחר. החל מסיפור שמאחורי המותג ועד ל"להאניש" את המותג באמצעות סיפור שלם.  מדוע לעשות סטוריטלינג? על מנת לשכנע ולקרב לבבות בצורה קלה יותר מאשר לעשות קמפיינים של פרסומים כלשהם. בעסקים הסטוריטלינג בונה את העסק בצורה שתגרום ללקוח הקצה שלנו להרגיש שהוא יושב בסרט מתח, ולכל אורך הצפייה שלו, הוא יושב ממש על קצה המושב ומחכה לסצנה הבאה.

מקצועות העתיד בתחום השיווק הדיגיטלי והאינטרנט:

מנהל אתר –  עד לא מזמן, ממש לפני שנים בודדות, ניהול האתר היה שייך לסוכנויות הדיגיטל השונות או מי שבנה את האתר לאותה חברה/לקוח. כיום, החברות הגדולות ואפילו הבינוניות מגייסות לעבודה למשרת INHOUSE פנימית מנהל אתר שיעבוד בצמוד לסמנכ"לי הדיגיטל השונים. הכוונה היא לא רק לאתרי מכירות, אלא גם לאתרי תדמית, אתרים אינפורמטיביים וכו'. מנהל האתר יכול וצריך לדאוג לSEO של האתר, לניהולו וסידורו של האתר ולקידומו. בין אם קיימת סוכנות דיגיטל המטפלת בשיווק הדיגיטלי של אותו גוף.

מנהל תוכן  – אם עד לפני כמה שנים מנהל התוכן היה גם מנהל האתר ואף דאג לקידום ממומן לעיתים, בעיקר כשמדובר בסוכנות דיגיטל אשר עובדת עבור גוף/לקוח כלשהו, אז לאחרונה להרבה מאוד אתרים ישנם מנהל תוכן אשר דואג לכתבות אינפורמטיביות, שיווקיות ותדמיתיות כאחד. מדובר על אדם שעיקר הבנתו וידיעותיו הן בתחום הכתיבה והוא לאו דווקא צריך לבוא מתחום הדיגיטל. כמובן שישנה התממשקות עם הדיגיטל בפן של – SEO למשל, אך מטרתו העיקרית לעבות את האתר עם תוכן רלוונטי, מעניין וכזה אשר יביא לתועלת ללקוחות הקצה הלא הם גולשי האתרים. כך למשל באתרי ספורט, באתרים של מוזיאונים גדולים בארץ ועוד.

המקצוע העשירי והאחרון אשר לא בהכרח קשור ישירות לשיווק דיגיטלי בתוכנו, אבל בהחלט מגיע ממנו בגלל הביקוש שרק הולך לגדל הוא שליח. מי מאיתנו לא מזמין מדי פעם הביתה מזון, מוצר חשמלי כשלהו למטבח, בגד, טלוויזיה, מכונת כביסה, ואפילו גאדג'טים, בטריות ודברים מיניאטורים? אחד המקצועות שחשיבותו רק התעצמה וגם התגמול עלה בהם הוא שליח. מכורח הנסיבות שכמעט כל מקום מאפשר משלוחים, בעיקר בעידן הקורונה ואחריו, הרי שהביקוש לשליחים רק גובר וכמה שלא מגייסים זה אף פעם לא מספיק. אתרי הדרושים מפוצצים בדרישה לשליחים.

 

המקצועות שהזכרנו נמצאים בתחילת הדרך, והם צפויים להתפתח ולהתרחב אפילו יותר בעתיד וכך גם הדרישה לאנשי מקצוע המתמחים בתחומים ייחודים אלו. לכן, הבחירה שלכם במקצוע צריכה ראשית כל לבוא מתוך התשוקה לאחד התחומים ואם ברצונכם להתמחות באחד מהם, כמובן שתוכלו למצוא עוד מידע על כך ברשת לפני שאתם ממש ניגשים לתחום. מבחינה מקצועית מדובר על ביסוס מעמדכם כמומחי חדשנות בשנים שעתידות לבוא עם תום הלימודים האקדמיים.

עוד מהבלוג שלנו:

קרנפון מדיה מספקת את כל מה שצריך בדיגיטל הכול תחת קורת גג אחת:

בניית נוכחות ואסטרטגיית תוכן, קידום אורגני וממומן בגוגל, ניהול פרופילים וקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אנליזות ומדידה, ניהול רשימות, שיפור יחסי המרה, מיתוג ונוכחות דיגיטלית, שירותי קריאייטיב עיצוב ובניית קונספט, בניית אתרים, באנרים, דפי נחיתה, הפקת סרטוני וידאו, גיפים הקליקים והפיקסלים, קרנפון מדיה היא השותפה והמנחה המקצועית שלך להצלחה בעולמות הדיגיטל